29 465 läst ·
102 svar
29k läst
102 svar
Gardena vs Bosch vs Worx
Den här filmen är på inget sätt en slags reklamfilm för Gardena. Skulle tippa att det är någon som läckt internt utbildningsmaterial för Gardena ÅF. Det finns liknande filmer även för Husqvarna, men då med större modeller och andra konkurrenter.
Och ja, det är kostsamma produktioner, men inte tänkta för vare sig Youtube eller reklamfilmer. Husqvarna utbildar tusentals personer varje år, så materialet får kosta en del.
När filmerna visas på kurserna förklaras metodiken och varför filmerna är gjorda.
Hade filmen varit sanktionerad att släppas på Youtube hade den kommit från Husqvarnas eller Gardenas officiella användarkonton.
Och ja, det är kostsamma produktioner, men inte tänkta för vare sig Youtube eller reklamfilmer. Husqvarna utbildar tusentals personer varje år, så materialet får kosta en del.
När filmerna visas på kurserna förklaras metodiken och varför filmerna är gjorda.
Hade filmen varit sanktionerad att släppas på Youtube hade den kommit från Husqvarnas eller Gardenas officiella användarkonton.
Behöver en slumpklippare tre veckor på sig för att träffa alla delar av tomten eller varför tre veckor för att klippa en gräsmatta? Varför inte ha en gemensam start när de åker ut på sina oklippta plättar, och sedan klocka tiden det tar tills de är i mål, dvs hela området är klippt för var och en av klipparna. Gärna jämförelser vid givna tidpunkter, 3 timmar, 4 timmar, 5 timmar, osv. När alla är i mål kan tidsåtgången ställas mot resultatet, och lämna till kunden att avgöra om det är värt det.
Kanske för dagen då eftersom Bosch och dess anhängare för tillfället tar nästan allt utrymme och intresse men läser man lite i den numera stängda "Husqvarna Automower" tråden så ser man att en hel del problem med AM har uppdagats och avhandlats liksom även förra årets Worx Landroid tråd gjorde för den maskinen. Men i år är det som sagt mest Boschproblem som märks.legion skrev:
Sorry, ångrade det jag skrev då det var onödigt så jag tog bort det. Såg först efteråt att du hunnit svara på det under tiden.Gimbal skrev:
Kan ge en resumé;d96stuff skrev:
Worx instruktionsbok stämmer, det som står i boken att man inte kan göra, fungerar inte i verkligheten heller, men man gjorde ett scoop av att ha "upptäckt" det. Indegon försökte man köra som en slumpklippare, alltjämt, hela tiden. Att man inte alls behöver köra den så mycket låtsades man inte om, man gjorde det ändå. Gardenan knappade man in pinkoden snabbast på så den vann.
Eller ur Gardena/HQ-vinkeln om du så vill:
Worx rymmer alltjämt, Indegon går inte alls, Gardenan är bäst på allt.
Ungefär så
Dåså, då såg du det också, så varför påstå att det inte visades och insinuera att jag är en lögnare? Personangrepp betackar jag mig för, riktigt lågt.

Japp, såg det också men tänkte inte mer på det då den återvänder till laddstationen när den är färdig med gräsmattan och det inte finns mer att klippa, det såg ut som det i filmen. Men likväl så startade de nya klippningar frekvent då den gör en ny hel klippning (och börjar med en kantklippning om de inte ändrat det), trots att allt är klippt. Det såg ut som de hade två tidsfönster per dag (tyckte jag). Om den då hann bli färdig med hela gräsmattan i varje fönster så innabar det två kantklippningar om dan, och sen klagade på att där blev spårbildning längs kanten...Gimbal skrev:
Redigerat:
Som teknik-geek så reagerar jag negativt när det står som i slutet:
" Gardena is built on proven technology"
- Va !? är det en gammal konstruktion?? är tanken som flyger genom skallen...
Sedan verkar det både på Boschen och Landroiden som om begränsningslinan var i längsta laget.
Det fungerade inte alls för Boschen i början, och LD tog guidade rundturer i naturen med jämna mellanrum.
- Slump, olycklig omständighet eller en baktanke med planlösningen som gjorde att det blev så i en informationsfilm till säljare?
Sedan är det säkert sant att LD rymde några ggr, och Boschen fick korta sin lina.
" Gardena is built on proven technology"
- Va !? är det en gammal konstruktion?? är tanken som flyger genom skallen...
Sedan verkar det både på Boschen och Landroiden som om begränsningslinan var i längsta laget.
Det fungerade inte alls för Boschen i början, och LD tog guidade rundturer i naturen med jämna mellanrum.
- Slump, olycklig omständighet eller en baktanke med planlösningen som gjorde att det blev så i en informationsfilm till säljare?
Sedan är det säkert sant att LD rymde några ggr, och Boschen fick korta sin lina.