3 071 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Gardena R70 klipper bara halva ytan. Löst
Min Gardena R70li har dessa problem:
1. Klipper bara vänstra sidan om guidekabeln
när den är på väg att köra in till högra sidan av gården stannar den till och vänder. Lyfter jag den till högra sidan står det ”utanför arbetsområde” i displayen.
2. Den hittar inte till laddstationen, söker inte upp guidekabeln. Halvdana försök ibland.
3. Verkar slutat ladda ordentligt, stapeln kommer en fjärdedel efter 4-5h i stationen.
4. När jag ber den kalibrera guidekabel går den ut och klipper, men bara vänstra sidan.
Den har varit grinig på anslutningarna i stationen tidigare och man har fått klämma åt den vänstra anslutningen extra för att signal skall ges.
Grönt, fast sken på lyssioden.
Åtgärder hittills:
Rengjort station och allt som ska blänka och generera ström/signal genom dockning och anslutningar.
Skalat om och satt nya anslutningar i stationen.
Nollställd kundinställningar i menyn
Startat om både station och robot.
Någon som haft liknande problem eller tanke om vad det kan vara?
Mvh
när den är på väg att köra in till högra sidan av gården stannar den till och vänder. Lyfter jag den till högra sidan står det ”utanför arbetsområde” i displayen.
2. Den hittar inte till laddstationen, söker inte upp guidekabeln. Halvdana försök ibland.
3. Verkar slutat ladda ordentligt, stapeln kommer en fjärdedel efter 4-5h i stationen.
4. När jag ber den kalibrera guidekabel går den ut och klipper, men bara vänstra sidan.
Den har varit grinig på anslutningarna i stationen tidigare och man har fått klämma åt den vänstra anslutningen extra för att signal skall ges.
Åtgärder hittills:
Rengjort station och allt som ska blänka och generera ström/signal genom dockning och anslutningar.
Mvh
Hej Jag har samma problem som du med att den inte följder guide kabeln. Lyfter jag den till andra sidan är den utanför sitt arbetsområde säger den. Hur löste du problemet. Den klipper bra, och hela gräsmattan om jag lägger guidekabel utanför begränsning kabeln. Jag bor i Uddevalla är det någon som bor här, i så fall skulle jag vilja testa min på er gräsmatta.R Robbocop skrev:Min Gardena R70li har dessa problem:
Åtgärder hittills:
Mvh
Förstår jag det rätt att den klipper hela gräsmattan om du kopplar ur guidekabeln, men att den inte kan följa guiden? Då gissar jag att guiden är av på nåt ställe. Prova lägg ny guidekabel?M Matssnick skrev:Hej Jag har samma problem som du med att den inte följder guide kabeln. Lyfter jag den till andra sidan är den utanför sitt arbetsområde säger den. Hur löste du problemet. Den klipper bra, och hela gräsmattan om jag lägger guidekabel utanför begränsning kabeln. Jag bor i Uddevalla är det någon som bor här, i så fall skulle jag vilja testa min på er gräsmatta.
Tack, det får jag kolla, men kabeln är helt ny. Kan avgränsnings kabeln fungera om guidekabel har ett brott.Krikkan skrev:
Klicka här för att svara