450 233 läst ·
2 060 svar
450k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Någon som vet "var" pinkoden i en R40li lagras ?
Har eventuellt en begagnad på G (med felkod men lättlagat) men säljaren är osäker på pinkoden och kan inte starta den pga felkoden. Jag skulle behöva huvudkortet då drivkretsen till hjulmotorn har pajat på min men jag gissar att det är kört utan rätt pinkod.
Någon som verkligen vet om den lagras på huvudkortet ?
Har eventuellt en begagnad på G (med felkod men lättlagat) men säljaren är osäker på pinkoden och kan inte starta den pga felkoden. Jag skulle behöva huvudkortet då drivkretsen till hjulmotorn har pajat på min men jag gissar att det är kört utan rätt pinkod.
Var den lagras vet nog bara konstruktörerna och är inget som kommuniceras utåt.M miniGranis skrev:Någon som vet "var" pinkoden i en R40li lagras ?
Kan vara lagrat i processorn eller någon extern minneskrets.
Du kan få redan på PIN-koden via en åf, där du har klara papper/identitet med dig.
Med ett långt tryck på 9 så får du fram serienummer och en säkerhetskod, utifrån detta kan HQ få fram PIN-koden.
Tack. Tänkte mest på om någon tex bytt display och att då pinkoden "följde med" displayen, istället för huvudkortet.
Jag känner till möjligheten att låsa upp den via ÅF, dock är lite svårt (för säljaren) att plocka fram kvitto på en 10+ år gammal maskin.
Jag känner till möjligheten att låsa upp den via ÅF, dock är lite svårt (för säljaren) att plocka fram kvitto på en 10+ år gammal maskin.
Ganska säker på att PIN-koden inte sitter på display/tangentbordet.
Kanske räcker det med att säljaren visar maskinen och ID för åf när PIN-koden ska plockas fram.
Att kvitto etc försvinner med tiden är ju inget ovanligt.
Kanske räcker det med att säljaren visar maskinen och ID för åf när PIN-koden ska plockas fram.
Att kvitto etc försvinner med tiden är ju inget ovanligt.
Klicka här för att svara