Traryd fönster vill inte att ta på sig ansvaret för fabrikationsfel, på kassettfönster som har kommit efter ett tag.
Köpte genom Bygglagret. se 19st Traryd fönster 2013.
Efter ett tag märke på ett kassettfönster ett märke som har inte varit där innan, men har kommit fram senare.
Har tagit kontakt med bygglagret för att reklamera men fick svar från Traryd, att jag skulle ha märkt det innan montering eller i början, och inte efter har dem svarat.
Och med detta reklamationen är avslutad. (Svar från Traryd)
Traryd "har" 10år garanti på kassettfönster men inte i verkligheten.
Ni som funderar på att köpa Traryd fönster, tänk efter det.
Vad kan man göra nu?
//Christian
Köpte genom Bygglagret. se 19st Traryd fönster 2013.
Efter ett tag märke på ett kassettfönster ett märke som har inte varit där innan, men har kommit fram senare.
Har tagit kontakt med bygglagret för att reklamera men fick svar från Traryd, att jag skulle ha märkt det innan montering eller i början, och inte efter har dem svarat.
Och med detta reklamationen är avslutad. (Svar från Traryd)
Traryd "har" 10år garanti på kassettfönster men inte i verkligheten.
Ni som funderar på att köpa Traryd fönster, tänk efter det.
Vad kan man göra nu?
//Christian
Redigerat:
Skojar du?
Det där kan ju vara vad som helst. Fågel, fotboll, någon som har stött emot vid fönsterputsning. Om du inte kan visa att märket sitter inne i kassetten lär du få släppa alla tankar på fabrikationsfel.
Det där kan ju vara vad som helst. Fågel, fotboll, någon som har stött emot vid fönsterputsning. Om du inte kan visa att märket sitter inne i kassetten lär du få släppa alla tankar på fabrikationsfel.
Nej du,
har verkligen kollat flera gånger, även tagit hjälp av en glasmästare, putsafönster kille, men båda hade samma svar, ett märke på glasen som är i mitten, troligen sugproppmärke.
Så, jag har undersökt flera gånger.
//Christian
har verkligen kollat flera gånger, även tagit hjälp av en glasmästare, putsafönster kille, men båda hade samma svar, ett märke på glasen som är i mitten, troligen sugproppmärke.
Så, jag har undersökt flera gånger.
//Christian
Om du inte märkt det själv och reklamerat det på två år får du skylla dig själv. Du kan inte gnälla på Traryd för detta. Garantin på 10 år är på läckage/kondens mellan glasen.
Jag har reklamerat, men dem vägrar att byta pga. det felet är inte fabrikationsfel.
Det märktes inte i början, har kommit senare efter några månader.
Jag reklamerade 9 mån. efter inköp.
Det märktes inte i början, har kommit senare efter några månader.
Jag reklamerade 9 mån. efter inköp.
Redigerat:
Då ska du bevisa att det är ett tillverkningsfel iom det är efter 6mån från köp. Det känns väldigt svårt för dig att göra det om du inte har bild på hur det ser ut innan märket kom fram och sen ska du ju kunna förklara hur ett sådant märke uppstår i glas så lång tid efter tillverkning.
Tror du bara ska ta kontakt med dom och säga att du vill få den rutan utbytt och att du betalar (om du inte vill ha kvar märket)
Tror du bara ska ta kontakt med dom och säga att du vill få den rutan utbytt och att du betalar (om du inte vill ha kvar märket)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varifrån är köket?
Kök -
Finns risk för kondens från kallvatten i vägg
Vatten & Avlopp -
Hur hålla svamp/mögel borta från ytterdör
Byggnadsvård -
Ett år gammal kökskran från Mora läcker - hur länge gäler garantin?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Garantin på kassettfönster från Traryd
Fönster & Dörrar