2 224 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Garaget ...Hur stort ?
Ett tips är ju att höja vägglivet lite och på så sätt få ett bra förråd på loftet. Vips så har du fördubblat ytan!
Vilka takhöjder är lämpliga i garage och förråd egentligen?
Finns det några generella mått att hålla sig efter ?
Några tänkbara fall:
* Förråd för trädgårdsredskap
* Förråd med hyllor
* Garage (för parkering)
* Garage (mekplats)
* Garage (mekplats med ev billyft)
* Traktorgarage (jordbrukstraktor)
* Garageloft för förvaring.
Finns det några generella mått att hålla sig efter ?
Några tänkbara fall:
* Förråd för trädgårdsredskap
* Förråd med hyllor
* Garage (för parkering)
* Garage (mekplats)
* Garage (mekplats med ev billyft)
* Traktorgarage (jordbrukstraktor)
* Garageloft för förvaring.
mitt är på 9,5 *16,25, varav varmbonat 9,5*11,25, i den delen är det en bilsalong(finrum för bilarna) där dom bara parkeras- finns inte plats till att göra nåt mer me dom där, salongen är på 5,5*5,5m. sen så är det en toa på 1,5*2m, pannrum 1,5*4m och resterande är verkstadsdel. den kalla delen är på 5*9,25m, där har jag husvagn, diverse järn, bra att ha grejor, kanot mm mm mm. i verkstadsdelen har jag svetsar, verktyg, skåp o hyllor med bra o ha grejor mm mm. sen har jag ett till garage på36m2 där har jag motorcykeln, elmaterial o annat bra o ha,dessutom har jag en timrad lada på 25m2 med lite elmateriel o byggmateriel o annat bra å ha, förutom det har jag ett skjul för trädgårdsgrejor på 12 m2.summa sumarum 227m2. fast då har jag inte fått plats med allt ännu, jänkaren å hunnfyrtin står ute tillsamman med flera lastpallar bra o ha grejor o flera travar virke- så mitt tips är att bygg minst dubbelt så stort som du tror att du kan behöva- i alla fall om du samlar på bra o ha grejor
o samlar du inte så hör av dej när du slänger 
Klicka här för att svara