Är i ritningstadiet och har kommit till garaget....
Man hör alltid folk säja "ja jag skulle behövt ha garaget minst 20kvm större".
Vi ska ha ett för 2st bilar och förråd .
Hur stora är era och vad har ni i dom ;D ;D

Vi har ett garage på 10x6,5m med ett pannrumm i vinkel som är 4x4,5m.
Garagedelen är delad på två, 4x6,5 och 6x6,5m.
Stora delen är för meckning, den andra är "daglig"garaget och spolhall. Ska kakla väggarna.

Lycka till / Thrax

Vårt är 7 x 7 m
Två portar
En bil
MC/Cyklar och övrigt "bråte"

Du ska nog minst bygga 50 kvm...

13,1 * 6,4 med en port !
Tre bilar, en liten traktor, ett mindre rum, trapp till övervåning och rätt gott om plats för diverse bråte.....
Bilder på sid 2 i tråden Immobil hänvisade till !

Ett tips är ju att höja vägglivet lite och på så sätt få ett bra förråd på loftet. Vips så har du fördubblat ytan!

Vilka takhöjder är lämpliga i garage och förråd egentligen?
Finns det några generella mått att hålla sig efter ?

Några tänkbara fall:
* Förråd för trädgårdsredskap
* Förråd med hyllor
* Garage (för parkering)
* Garage (mekplats)
* Garage (mekplats med ev billyft)
* Traktorgarage (jordbrukstraktor)
* Garageloft för förvaring.

Jag ska ge mej på att bygga för 4 bilar, runt 140-150 kvadrat.
Då blir de 1 meter mellan sido-väggarna på båda sidorna och 2 meter mellan bilarna i mitten. och en stor port. =)

Är nog i samma stadie som du, ska ordna ritningar :)

Mvh!

mitt är på 9,5 *16,25, varav varmbonat 9,5*11,25, i den delen är det en bilsalong(finrum för bilarna) där dom bara parkeras- finns inte plats till att göra nåt mer me dom där, salongen är på 5,5*5,5m. sen så är det en toa på 1,5*2m, pannrum 1,5*4m och resterande är verkstadsdel. den kalla delen är på 5*9,25m, där har jag husvagn, diverse järn, bra att ha grejor, kanot mm mm mm. i verkstadsdelen har jag svetsar, verktyg, skåp o hyllor med bra o ha grejor mm mm. sen har jag ett till garage på36m2 där har jag motorcykeln, elmaterial o annat bra o ha,dessutom har jag en timrad lada på 25m2 med lite elmateriel o byggmateriel o annat bra å ha, förutom det har jag ett skjul för trädgårdsgrejor på 12 m2.summa sumarum 227m2. fast då har jag inte fått plats med allt ännu, jänkaren å hunnfyrtin står ute tillsamman med flera lastpallar bra o ha grejor o flera travar virke- så mitt tips är att bygg minst dubbelt så stort som du tror att du kan behöva- i alla fall om du samlar på bra o ha grejor :D o samlar du inte så hör av dej när du slänger ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.