Hej,
Håller på att montera ett kodlås till garageöppnaren. I motordelen (Crawford Ultra) skall en RJ-11 kontakt kopplas för styrsignal. Finns det olika typer av RJ-11 kontakter? Den jag har är bredare och går inte in i kontakten. Vad heter kontakten jag skall ha?

Du är säker på att det inte är en RJ-45?

Nyfniken Nyfniken skrev:
Du är säker på att det inte är en RJ-45?
Jag läste i manualen att det skulle vara RJ-11, men det verkar som om jag har RJ-9 (kanske äldre modell?). Blindkontakten som sitter i är ca 8 mm bred och RJ-11 är ca 10mm. Är nog bara att beställa ny kontakt.
Tack Tommib och Nyfniken för snabba svar!

Två telefonkontakter bredvid varandra ovanpå en linjal som visar deras storlek, RJ-9 bredvid en trolig RJ-11.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L Lassebo skrev:
Hej,
Håller på att montera ett kodlås till garageöppnaren. I motordelen (Crawford Ultra) skall en RJ-11 kontakt kopplas för styrsignal. Finns det olika typer av RJ-11 kontakter? Den jag har är bredare och går inte in i kontakten. Vad heter kontakten jag skall ha?
RJ11 har bara 6 positioner och RJ45 har 8 och är bredare.

D Daniel_M_ skrev:
RJ11 har bara 6 positioner och RJ45 har 8 och är bredare.
Det stämmer. RJ9 (4P4C), RJ11 (6P4C), RJ45 (8P6C). Då fick man lära sig något nytt igen.

• Gilla
Daniel_M_ och 1 till
  • Laddar…
Du borde kunna ta en gammal lursladd från en fast telefon som ska skrotas om du har kvar det.

J Josth skrev:
Du borde kunna ta en gammal lursladd från en fast telefon som ska skrotas om du har kvar det.
Finns tyvärr inga gamla sladdar kvar.

L Lassebo skrev:
Finns tyvärr inga gamla sladdar kvar.
Kolla närmaste loppis! Kan finnas allt från SCART-kablar till gamla USB mini.

L Lassebo skrev:
Det stämmer. RJ9 (4P4C), RJ11 (6P4C), RJ45 (8P6C). Då fick man lära sig något nytt igen.
Nja, RJ45 är 8P8C, det är den som används för ethernet.

Sedan så kan flärpen sitta på olika positioner, samt det kan även vara olika typer av jack/klackar för att styra vad som sätts i uttaget.

• Gilla
Lassebo och 1 till
  • Laddar…
Ganska säker på att 4P4C kallas RJ6. Har aldrig hört talas om RJ9.

L llundberg skrev:
Ganska säker på att 4P4C kallas RJ6. Har aldrig hört talas om RJ9.
Aldrig hört talas om RJ6. Kan du peka på en standard där den finns definierad?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.