Vad tror ni om att bygga detta Garage, verkstad och pannrum i ett?
 
  • garage verkstad.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • garage verkstad 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hehe..
Kanske lite mer info om storlek, rum/inredning mm.mm
Skissa lite på interiören så man kan se hur rummen blir plaserade mm.mm.
Och så man kan se va alla portar ska vara till.. på dom två bilderna ser det ut att vara en normal port på ena gaveln, 2 portar på långsidan.. denna på gaveln och dom på långsidan ser ut att sitta nära varran eller ska man kunna köra in på samma plats från olika håll?
Den jätteporten på andra gaveln? Lastbilar eller?
Blir det ovanvåning på halva och öppet i nock på andra halvan?
 
Benny_o_Lina skrev:
Hehe..
Kanske lite mer info om storlek, rum/inredning mm.mm
Skissa lite på interiören så man kan se hur rummen blir plaserade mm.mm.
Och så man kan se va alla portar ska vara till.. på dom två bilderna ser det ut att vara en normal port på ena gaveln, 2 portar på långsidan.. denna på gaveln och dom på långsidan ser ut att sitta nära varran eller ska man kunna köra in på samma plats från olika håll?
Den jätteporten på andra gaveln? Lastbilar eller?
Blir det ovanvåning på halva och öppet i nock på andra halvan?
Till vänster om dom 2 st garageportarna ska det vara pannrum där jag ska ha en ved/pelletspanna, vedförråd, acctankar och så ska de gå en kulvert därifrån in till huset. dom 2 små portarna ja har ritat in de blir garage. de finns kanske någon sån dubbelport som man kan ha istället för 2 st små portar. där ska även finnas en trappa i garaget så man kan komma upp på övanvåningen som ska bli förråd. på den andra gavlen där den stora porten ska va blir de maskinhall till förvaring av lite allt möjligt man lyckas samla på sig.
 
Gissar på verkstad i den stora porten, två bilgarage och ett pannrum med en större dörr där du kan lyfta in ved direkt med traktor ser ut att vara lite större dubbeldörrar för att dra in vedpå pall?
 
Just det där med en rationell vedhantering tycker jag är viktigt.
Det blir trots allt ett antal ton per vinter som ska släpas.

Finns ju lite regler runt vedpanna och garage i samma byggnad också när det gäller brandklassning osv men det går ju att lösa
 
Zixten skrev:
Gissar på verkstad i den stora porten, två bilgarage och ett pannrum med en större dörr där du kan lyfta in ved direkt med traktor ser ut att vara lite större dubbeldörrar för att dra in vedpå pall?
Du gissar helt rätt!
 
mats_o skrev:
Just det där med en rationell vedhantering tycker jag är viktigt.
Det blir trots allt ett antal ton per vinter som ska släpas.

Finns ju lite regler runt vedpanna och garage i samma byggnad också när det gäller brandklassning osv men det går ju att lösa
JA de blir ju några ton.de löser sig med att dela av pannrummet mot garaget och sen dubbel gips på de.
 
Pannrum, se till att du får gott om plats. Sätta pannan så man lätt kommer åt runt om för att sota mm. utan att behöva krypa och tränga sig in, tänk på att nästa panna kanske inte ser lika ut.
Mycket tankvolym och rejält isolerat!
Hade jag byggt hade jag byggt så att jag kan lyfta in ved på pall med traktorn, ev flytta pallen med handtruck inne i pannrummet. Vill nog få plats med 4 el 6 pall, När man tömt 2 (el 3 ) pall kör man in 2 (el 3) nya för den där sista torkningen, och börjar elda på de andra 2 (el 3) som då redan stått ett tag och är torra...

Garage, hade jag byggt hade det blivit ett isolerat med möjlighet att ha värme på, och ett öppet med bara tre väggar typ carport.
Det varma garaget hade jag byggt så att jag haft möjlighet till att spola av och tvätta bilen där.

Ja detta var lite svammel om vad jag tycker....
 
RoTe
Ser ut som mitt drömgarage det där. Pannrum, bilförvaring, mekplats med lyft och gärna en tvätthall ska det vara! :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.