Vad ska man köpa för stereo till garaget?Den ska vara "kompakt", låta ok och gärna ha usb-ingång....
tacksam för förslag:)
/
M

En bilstereo ska du ha!
Finns en monteringslåda på biltema som man hänger under en hylla och sen fixar man en 12v adapter. högtalare hade jag lite gamla låg som ska byggas in men just nu ligger lösa.

:)..hehe...jag hade tänkt mig en 220v plug-n-play stereo...

Ställ in en bärbar dator med bra datorhögtalare.

Så tänker jag göra. Men då med stora överblivna högtalare och ett slutsteg som jag kopplar datorn till.
Då har man ju tillgång till all sin musik, streama radio samt även kunna surfa ifall det är något man behöver kolla upp ang det aktuella projektet man nu håller på med i garaget. Tex en snabb fråga här på Byggahus.se ;)

den var himla fin!!...jag vill ha ngt sådant...kompakt. Men vill nog inte lägga ut mer än max 1500:-....gärna
något vägghängt....
/
M

Själv håller jag på att köpa in rejäla prylar begagnat från 80- och 90-talet. Gör ju ingenting att de tar plats! Kul om det är lite kräm i prylarna också! JBL-högtalare med 10"-basar införskaffade för 200 pix. Behöver bara ett rejält slutsteg så är saken biff. Dator får vara förförstärkare och ljudkälla...

visst skulle det fungera, men jag vill ha något som låter ok med inte tar allt för mkt plats...poppa högt gör jag inne i huset istället:)..
/
M

Jo, och det beror på vad det är för garage. Mitt är mer en verkstad, drygt 50kvm och 3m takhöjd. Trollar bort högtalarna genom att hänga upp dom i två hörn 2m upp...

mitt e lite mindre än ditt. Jag skulle vilja ha något "kompakt" system som stödjer usb&mp3.....och som låter ok...
/
M

Jag har köpt en Squeezebox classic som ska stå i mitt garage ihop med en liten stereo. Kan då streama musik från datorn och lyssna på internetradio.

Varför ska den stödja USB och MP3? Har du en iPod eller liknande är det bara att koppla 3,5mm phono från hörlursuttag till RCA line in på vilken stereo som helst...

har ju ingen iPod:)....men kanske kan vara en anledning till att köpa...:)..
/
M

iPod och MP3-spelare känns som att det är på väg ut med tanke på hur mycket som rymms i en mobil numera. Tänk på att du kasnke vill spela högre än vad du tror i garaget =)

Några konkreta förslag:)?
/
M

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.