Är ju mitt uppe i mitt stora husrenoveringsprojekt med hela huset fullt av hantverkare... och då föds såklart nya idéer till kommande spännande projekt... Nångång och om solen skiner på mig, så är tanken att det ska inhandlas nån trevlig hobbybil, som då såklart behöver ett fint garage. (Har bara dubbelcarport till dom båda bruksbilarna idag, och svårt att utöka det till nåt mer än så).
Samtidigt vill övriga familjen (och även jag) få till en gäststuga/gästhus på tomten. Och där föds då ideen om att kombinera detta, så vi får dels en mysig liten gäststuga, kanske med bastu, för övernattande gäster, och ett garage.
Har precis börjat leta inspiration till sådana byggen, men ber här om hjälp. Vad har ni gjort, vad har ni sett, var hittar jag liknande skapelser?! Posta på - tråden är er!
Samtidigt vill övriga familjen (och även jag) få till en gäststuga/gästhus på tomten. Och där föds då ideen om att kombinera detta, så vi får dels en mysig liten gäststuga, kanske med bastu, för övernattande gäster, och ett garage.
Har precis börjat leta inspiration till sådana byggen, men ber här om hjälp. Vad har ni gjort, vad har ni sett, var hittar jag liknande skapelser?! Posta på - tråden är er!
Medlem
· Västra götaland
· 169 inlägg
Garage med loft eller en våning ovanpå är väl en vettig lösning?? Bygger själv ett mindre garage, 45 kvm med loft (blir ca 25 kvm full ståhöjd).
Finns ju även många varianter där garage är en del och en del är förråd, det skulle kunna vara gäststuga/bastu...?
Sen är det ju om detaljplan sätter stopp, men då finns ju möjligheten till attefallshus och friggebod. Blir dock många stugor...
Finns ju även många varianter där garage är en del och en del är förråd, det skulle kunna vara gäststuga/bastu...?
Sen är det ju om detaljplan sätter stopp, men då finns ju möjligheten till attefallshus och friggebod. Blir dock många stugor...
Jag vill ju helst ha ett och samma hus, och inte två byggnader. Detaljplan borde dock inte vara ett problem för min del, då jag tänker mig ha det på en byggbar tomt, som är samtaxerad med den tomt mitt hus står på.
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Vi håller som bäst på att slutföra detta bygge, det är ett garage med hobbydel, men hobbydelen skulle ju gå att använda som gäststuga om man vill.
Byggytan på den högra delen är 7x7 meter, vänstra ungefär 3x5 meter, det finns ett loft som har ok takhöjd. Garaget kanske inte håller mekarmått, men kan i alla fall ge dig lite inspiration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggytan på den högra delen är 7x7 meter, vänstra ungefär 3x5 meter, det finns ett loft som har ok takhöjd. Garaget kanske inte håller mekarmått, men kan i alla fall ge dig lite inspiration.
Byggde garaget med loft, blir ca 60 kvm på ovanvåning som kan nyttjas som mancave/gästhus.
långt från färdigt, tyvärr.
långt från färdigt, tyvärr.
Klicka här för att svara