Hej,

Står i begrepp att bygga ett Götenehus. Nu har vi kommit till frågan om garage.

Någon som vet om priserna på garage hos husleverantörerna är rimliga eller ska man vänta och bygga det via en snickare i efterhand? Bygget gäller i Sthlm.

Vi har tänkt oss ett enkelgarage med lite extra utrymme för prylar, osv. ca 27kvm

Jag är på samma linje som dig. Vi ska bygga med LB-hus och vill ha carport till vårt hus. För det vill dom ha 140 000 kr. Frågade vad det kostade att bara få byggsatsen och det skulle kosta 64 000 kr. Får en känsl av att marginaleran på dessa extrabyggnaderna är rätt höga eftersom det är enkelt och bekvämt att få dom byggda av sin hus leverantör. Jag håller på att underöka möjliga alternativ. Vi får se var det slutar.

L
Hej
Jag hade samma tankar som ni för ett år sedan. Då byggde min granne med lövångersbygg, ett dubbelgarage med crawfordportar. Jag blev riktigt riktigt impad va snabbt o smidigt det var. Efter 3 dagar låg plåten på plats! Kontaktade dem för några veckor sedan, och fick veta att man kan komplettera med både grund, isoleringspaket, mm. Har kollat runt lite och nu lutar det åt ett komplett lövångersbygg kit.

Byggde ett garage på egen hand istället för med huslev. Lundqvist Trävaru fick lev. stommen.

Hittills har det kostat ~150kkr inkl platta 200mm isolering och golvbrunn, och garaget är färdigt till det yttre med betongtakpannor och en 4.75m bred fulliosolerad port m motor. Nu återstår invändig isolering och skivning. Garaget är 6.1 x 8.5 m.

Hade vi kört med husfirman skulle jag tro att vi fått betala det dubbla.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.