Har målat om köksbordet mitt och kände att färgen inte var så reptålig man kunde önska så la nu på ett lager trälack med hemskt resultat som ni kan se på bilden.

http://i59.tinypic.com/30m7jtv.jpg

Så klart vart det värst ovanpå där det syns mest, blev bättre på benen där jag drog penseln åt samma håll hela tiden.

Tror ni att ett lager till ovanpå får det att se bättre ut och täcker över? Var verkligen en annan historia att pensla ut lacken mot vad det var att rolla ut färgen innan. Färgen målade sig själv medan lacken kändes som att den torkade fort och misstag inte gick att rätta.

Använd en pigmenterad lack i ngt mörkare ton än bordet så bör du kunna dölja flammigheten.

Exakt vilka produkter har du använt?

Släng på en stor duk så räddar ni i alla fall julen :)

Irre Levant skrev:
Svart av den här halvblank [länk]

Halvblank trälack ovanpå [länk]
Då båda produkterna har akrylat som bindemedel hade inte lacken gett högre slitstyrka. Du måste välja en polyuretanlack istället, ju blankare desto bättre skydd. Gör så att du mattslipar hela bordet igen (du gjorde väl detta innan lackningen hoppas jag), och sedan täckmåla det i svart. Sedan efter 1 veckas torktid mattslipar du åter och lackar sedan med polyuretanlacken.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.