5 695 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Går inte öppna gasolflaska?
Skruva åt kranen på toppen med tre fingrar (tumme-pek-lång) för att få lagom kraft. Riktningen står på kranen.
Ta långsamt ut regulatorn. Så länge det bara pyser 'lite', om det börjar pysa 'mycket' så skruva tillbaks regulatorn.
Pyser det från flaskan eller regulatorn?
Obs. avbryt om det pyser 'mycket'.
Om det pyser från flaskan, skruva tillbaks regulatorn.
Om det bara pyser från regulatorn så är flaskan hel.
Har alltid haft regulatorn åt andra hållet. Vet inte om de funkar upp och ner.
Ta långsamt ut regulatorn. Så länge det bara pyser 'lite', om det börjar pysa 'mycket' så skruva tillbaks regulatorn.
Pyser det från flaskan eller regulatorn?
Obs. avbryt om det pyser 'mycket'.
Om det pyser från flaskan, skruva tillbaks regulatorn.
Om det bara pyser från regulatorn så är flaskan hel.
Har alltid haft regulatorn åt andra hållet. Vet inte om de funkar upp och ner.
Klicka här för att svara
