Utanför garaget ligger det betong. Betongen att gropig som satan (syns dåligt på bilderna), ojämn. Lagad på vissa ställen och allmänt ganska risig.
Man kan soppa och soppa men det blir aldrig ”rent”.
har funderat på att ”flytspackla” med finbetong över ytan men det är ju endel jobb och en viss kostnad.
kan man slipa till det?
eller hur gör jag för att få en jämn och fin yta på ett lämpligt sätt?
visst kan jag låta det vara, men något ska man ju ha att göra på semestern hehe…
lösning?
Man kan soppa och soppa men det blir aldrig ”rent”.
har funderat på att ”flytspackla” med finbetong över ytan men det är ju endel jobb och en viss kostnad.
kan man slipa till det?
eller hur gör jag för att få en jämn och fin yta på ett lämpligt sätt?
visst kan jag låta det vara, men något ska man ju ha att göra på semestern hehe…
lösning?
Inget svar på frågan, jag är rudis på betong, men tänk på att slät betong blir hal som phan första frostnatten...

hmm, skulle jag kunna slipa av den lite lätt och typ måla med silikatfärg?J Josth skrev:
sitter den när det är utomhus och på marken?
kör aldrig in bilen i garaget! har bara dålig erfarenhet när jag målade en betongtrappa utomhus och året efter hade halva färgen försvunnit hehe.J Josth skrev:
Har något svagt minne av att silikatfärg inte ska målas på mark utan endast på väggar, men kan ha fel… men det vore ju dunder om det funkade att prima och måla med silikat och det sitter.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 704 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 704 inlägg
https://www.bauhaus.se/flamskyddsmedel-nitor-vattenglas-natronHällvetet skrev:
Vet ni om det annars finns ”asfaltsfärg”. Har testat att måla med kallasfalt på betong med den släppte på 1 år, trotts att ingen person eller bil gick där.. hmm,
Borde ju inte vara omöjligt att måla på betonggolv utomhus och få det att sitta =\
Borde ju inte vara omöjligt att måla på betonggolv utomhus och få det att sitta =\
Finns vägmarkeringsfärg i alla möjliga färger. Det håller ju ett tag.Hällvetet skrev:
https://www.jungheinrich-profishop.se/Vaegmarkeringsfaerg-TRAFFIC-Paint-5kg-96509-195441/Hällvetet skrev:
Verkar gå att beställa om man är privatperson. Och rik.
Produkter som diskuteras: "Paint"
Arbetsbelysning The Painter Rapid
Perfekt vid målning
370 kr inkl moms
Läs mer
Har slipat av ytan nu och tänkte tvätta av allt imorgon med någon stark avfettning.
Sen silikatprimer och slutligen måla.
kan jag ha i tänk fogsand i silikatfärgen för att det inte ska bli halt som tusan? Eller ska jag göra på något annat sätt
?
Sen silikatprimer och slutligen måla.
kan jag ha i tänk fogsand i silikatfärgen för att det inte ska bli halt som tusan? Eller ska jag göra på något annat sätt