Utanför min pappas staket står en buske som benämns "Japansk bambu" vilket jag förstått är detsamma som Parkslide. Den har stått där i 35-40 år och sprider sig inte nämnvärt, det skjuter upp några skott nån meter bort men inte värre än så.
Ska man gå på med tunga artilleriet så fort om möjligt eller hur ska man tänka?
Pappa börjar bli till åren och en eventuell försäljningen av huset ligger inte så långt bort, detta skulle ju kunna påverka försäljningen väldigt negativt, eller?
några bilder för säker identifikation bilagas
Ska man gå på med tunga artilleriet så fort om möjligt eller hur ska man tänka?
Pappa börjar bli till åren och en eventuell försäljningen av huset ligger inte så långt bort, detta skulle ju kunna påverka försäljningen väldigt negativt, eller?
några bilder för säker identifikation bilagas
Utifrån denna bild ser det ut som Parkslide ja.
Säkrast är att ta bild på stammarna och även bladverket lite närmare för 100% säkerhet.
Det är på kommunens mark?
Även om Parkslide ej sprider sig ovanför mark så är det omöjligt att sia om hur välutvecklad den är under mark. Om den inte spridit sig mer ovan mark kan det tyda på markförutsättningar kanske inte är de allra mest gynnsamma.
Hur långt är det till närmsta byggnad?
Jag hade själv sovit bättre om nätterna genom att bekämpa det än att låta det vara.
Det ser bättre ut mot potentiell köpare att det är något ni jobbar/jobbat med än att de upptäcker Parkslide intill en fastighet som ni ej brytt er om.
Det bästa är nog att klippa ner på våren och roundup på hösten.
Kolla i stora tråden om Parkslide finns mkt bra tips där vill du slippa läsa allt har STB ett bra dokument.
Säkrast är att ta bild på stammarna och även bladverket lite närmare för 100% säkerhet.
Det är på kommunens mark?
Även om Parkslide ej sprider sig ovanför mark så är det omöjligt att sia om hur välutvecklad den är under mark. Om den inte spridit sig mer ovan mark kan det tyda på markförutsättningar kanske inte är de allra mest gynnsamma.
Hur långt är det till närmsta byggnad?
Jag hade själv sovit bättre om nätterna genom att bekämpa det än att låta det vara.
Det ser bättre ut mot potentiell köpare att det är något ni jobbar/jobbat med än att de upptäcker Parkslide intill en fastighet som ni ej brytt er om.
Det bästa är nog att klippa ner på våren och roundup på hösten.
Kolla i stora tråden om Parkslide finns mkt bra tips där vill du slippa läsa allt har STB ett bra dokument.
Bilderna föll bort när jag postade...V Vindens skrev:Utifrån denna bild ser det ut som Parkslide ja.
Säkrast är att ta bild på stammarna och även bladverket lite närmare för 100% säkerhet.
Det är på kommunens mark?
Även om Parkslide ej sprider sig ovanför mark så är det omöjligt att sia om hur välutvecklad den är under mark. Om den inte spridit sig mer ovan mark kan det tyda på markförutsättningar kanske inte är de allra mest gynnsamma.
Hur långt är det till närmsta byggnad?
Jag hade själv sovit bättre om nätterna genom att bekämpa det än att låta det vara.
Det ser bättre ut mot potentiell köpare att det är något ni jobbar/jobbat med än att de upptäcker Parkslide intill en fastighet som ni ej brytt er om.
Det bästa är nog att klippa ner på våren och roundup på hösten.
Kolla i stora tråden om Parkslide finns mkt bra tips där vill du slippa läsa allt har STB ett bra dokument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
