Ska montera en kulventil i mitt värmesystem. ( Vedeldning) Har skruvat ner rör och koppling90° enligt bild. Tanken är att skruva i 1/2" kulventilen på 15mm skärrings 90°.
Vilken typ av tätning bör man använda på gängorna.?
Eller finns det kulventil med svivelmutter med skärring?
Vilken typ av tätning bör man använda på gängorna.?
Eller finns det kulventil med svivelmutter med skärring?
Produkter som diskuteras: "GängTejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Har provat biltema kopplingar och de är inte pålitliga! Det är bättre att betala mer för kvalité så du slipper risken att behöva göra om jobbet.
Och jag har testat både gängtejp, lin och loctite. Gängtejp behöver man linda otroliga mängder varv, loctite måste få tid på sig att härda innan vattnet får flöda men lin och pasta är i en helt annan liga: bara kleta pastan på gängorna med lin och skruva ihop så är det tätt direkt.
Och jag har testat både gängtejp, lin och loctite. Gängtejp behöver man linda otroliga mängder varv, loctite måste få tid på sig att härda innan vattnet får flöda men lin och pasta är i en helt annan liga: bara kleta pastan på gängorna med lin och skruva ihop så är det tätt direkt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden