Vad tror ni om detta? Huset e 70tals och anledningen till att jag inte vill ta upp golvet är den att väggarna sattes efter golv. Finns mao inget att fästa golvspånet i om jag sågar upp det då bjälklaget blir fel. Finns fortfarande "avvikelser pga äldre konstruktion i gamla hus" i bkr? Hittar inget. Samt vad tror ni om avloppsrören som kommer upp? Funkar dessa? Hörde något om machetter som det var krav på eller dylikt.

Mvh
Devlon

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

• uploadfromtaptalk1328899119486.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1328899142999.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är upp till dig. Det om avvikelser står ingenstans om. Men i ditt fall, är det inga problem att öppna golvet och knäcka rören för att lägga dessa i vägg. Såga och du får se.Inga problem!
Och på köpet får du lungna nätter :)

Rören är så pass långa att det går.

Krilleman
BigGitt skrev:
Det är upp till dig. Det om avvikelser står ingenstans om. Men i ditt fall, är det inga problem att öppna golvet och knäcka rören för att lägga dessa i vägg. Såga och du får se.Inga problem!
Och på köpet får du lungna nätter :)

Rören är så pass långa att det går.
Spännande, hur ska han få upp vatten-rören på bild ett i väggen utan skarv?!

Det e inga problem. Badrummet är direkt nedanför och ska blåsas ut helt. Dock återstår problemet att jag inte kommer att ha något att fästa golvspånet i om jag river ut det. Takstolen går mitt under golvet och toan e bara 1m bred.

Som sagt så la de golvet innan de satte upp väggarna. Verkar som om de även skarvat under golvet.....

Idé! Såga upp taket nerifrån för att lägga om rören. Då slipper jag ge mig på golvet. :)

Det räcker med ett ganska liten öppning i golv och vägg. Sen kan du återanvända det du sågade ut. Fäster med en bräda bakom. Fäst dock rören riktigt i väggen.
Själv skulle jag lägga alla utanpå. Utom matningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.