Hejsan
Jag har en gammal tv antenn på balkongen som inte fungerar speciellt bra. En svart sladd och en vit vanlig går från två olika antenner
in i en dosa, sen en vit vidare till tv uttaget inne. Kan jag förbättra dessa på ngt sätt?
Tack
Jag har en gammal tv antenn på balkongen som inte fungerar speciellt bra. En svart sladd och en vit vanlig går från två olika antenner
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack
Det kan möjligen bli bättre om du kopplar bort "den stora" antennen och skarvar direkt , så att bara den "lilla" används. Obs att skarven måste ha rätt impedans, så kontaktdon behövs normalt. Bäst blir nog att byta ut båda mot en ny "gitterantenn" av typen https://www.kjell.com/se/produkter/...r/utomhusantenner/gitterantenn-for-uhf-p30303
Vad innebär "inte fungerar speciellt bra", får du bild med störningar eller är det permanent dålig bild?
Det ser ut som en VHF och en UHF-antenn. Kolla om det verkligen behövs VHF-mottagning.
Personligen hade jag rensat bort det som sitter där och köpt en ny antenn och kabel och snyggat till installationen.
Det ser ut som en VHF och en UHF-antenn. Kolla om det verkligen behövs VHF-mottagning.
Personligen hade jag rensat bort det som sitter där och köpt en ny antenn och kabel och snyggat till installationen.
Funkar oftast, men inte vid dåligt väderE etompau skrev:Vad innebär "inte fungerar speciellt bra", får du bild med störningar eller är det permanent dålig bild?