A
Banjobrynolf Banjobrynolf skrev:
Vid aggrwgat och växel kanske...
Vid spaken till aggregatets iläggning.
Och växelföraren vid lådan..
Men kan skilja på olika märken..

Maskintok skrev:
Maskintok skrev:
Ska ut och spana igen idag och återkommer. Men vad är det som kan vara fel? Typ glapp? Korrision?

Banjobrynolf Banjobrynolf skrev:
Ska ut och spana igen idag och återkommer. Men vad är det som kan vara fel? Typ glapp? Korrision?
Det var säkringen. Den var hel, men en hel del korrision på. 5 56 och skrapa så tände den igen!

Tallguy196 Tallguy196 skrev:
Gammalt schema, men här ser man var de kan sitta....
Finns det detalj beskrivning till schema vad det heter

Har nån bild på drivning under ifrån på MTD 1336 11/91

• Gilla
Alexander Gunnarsson
  • Laddar…
Mats Jacobsson Mats Jacobsson skrev:
Här är en bild på kontakten som hade glapp hos mig.

[bild]
Hej. har du kanske bild på drivning underifrån? har problem med min mtd

K Kamtom skrev:
Hej. har du kanske bild på drivning underifrån? har problem med min mtd
Hej!

Jag hittade faktiskt några gamla bilder, vet inte om det hjälper. Dock har jag inte kvar min längre Jag fick problem med att drivremmen hoppade av konstant. Efter lite undersökning upptäckte jag en stor spricka i själva chassit eller vad man kallar det på en trädgårdstraktor. Den var liksom knäckt på mitten så det blev slack på remmen. Men så körde jag ett par vintrar med plogblad så den lär ha skakat sönder.

• Sprucken del av chassit på en trädgårdstraktor där drivremmen skapar slack, vilket orsakar problem med att hålla remmen på plats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersida av en upp och nedvänd trädgårdstraktor, visar chassi och mekaniska delar, med en sprucken del där drivremmen ska löpa korrekt.
    Skapa konto
  • Närbild av en trasig trädgårdstraktor med skadad drivrem och spricka i chassit, tagen utomhus i dagsljus.
    Skapa konto
Hej. Gold värda bilder. Ser direkt att jag har några fel men det ska inte vara problem nu med så fint exempel. Tack så mycket för hjälpen.
Provade starta nu i helgen och det gick så tungt att startmotorn drev kungarna gick av

• Verktyg och arbetsyta med trädgårdstraktor i ett garage, upphöjd för reparation, omgiven av skiftnycklar och elkabel på golvet.
    Skapa konto
  • Närbild på en motor och startmotor med sliten yta och kopplade kablar, eventuellt diskuterad för renovering eller reparation i ett byggforum.
    Skapa konto
  • Gilla
Mafrolja
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.