Hej!

Har en gammal EcoAir 10.9 som fick jordfel, så jag installerade en modernare maskin. Kan någon tänkas vara intresserad av den gamla pumpen (givetvis gratis) för att exempelvis plocka delar, eller är det tippen som gäller?

T Tornhuset skrev:
Hej!

Har en gammal EcoAir 10.9 som fick jordfel, så jag installerade en modernare maskin. Kan någon tänkas vara intresserad av den gamla pumpen (givetvis gratis) för att exempelvis plocka delar, eller är det tippen som gäller?

Finns den kvar?

Mmmmmm Mmmmmm skrev:
Finns den kvar?

Hej!

Japp, den står här i min trädgård. Nu har den i och för sig stått utan den stora plåtluckan på ett tag, men allt finns, och är förhoppningsvis intakt (utom kompressorn då). Bara att komma och hämta.

/Patrik

T Tornhuset skrev:
Hej!

Japp, den står här i min trädgård. Nu har den i och för sig stått utan den stora plåtluckan på ett tag, men allt finns, och är förhoppningsvis intakt (utom kompressorn då). Bara att komma och hämta.

/Patrik
Hej Patrik, men den funkade innan jordfelet?

Mmmmmm Mmmmmm skrev:

Du kan mexla mig på marcusborgen såntdärA hotmail men punkt com så kan vi byta kontaktuppgifter!

Mmmmmm Mmmmmm skrev:
Hej igen!

När jag kom hem från sommarstugan för ett tag sedan nu var det mörkt i kylskåpet. Jordfelsbrytaren som går till värme, kylskåp och frys hade löst. Det visade sig vara till värmen, och efter att ha kopplat loss pumpen visade det sig vara den. För att se så att det inte bara var kabelfel skruvade jag loss kablarna på kompressorn, och hade då bara ett par ohm mellan fas och jord, vilket rimligtvis är orimligt. Pumpen hade fungerat perfekt fram till dess, men jag kan såklart inte veta om det blivit något annat fel också, har bara mätt på kompressorn.

/Patrik

Mmmmmm Mmmmmm skrev:
Du kan mexla mig på marcusborgen såntdärA hotmail men punkt com så kan vi byta kontaktuppgifter!
Skall bli!

/Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.