Har precis monterat in det nya köket, ny kyl och frys med nya överskåp. har en luftspalt på 5 cm mellan kyl/frys till överskåpen som det ska vara, skulle vilja ha nått typ av galler eller liknande i ek eller dylikt, vart inte så snyggt när man ser undersidan av dom vita stommarna. Någon som har några tips eller ideér på hur man kan få till nån typ av täcksida som släpper igenom luft.

Jag håller också på att montera in nytt kök där jag har kyl/frys i rostfritt med svart toppdel och kök i ek. Har letat överallt efter svart galler eller galler i ek men inte hittat något. Vi har nu kommit på en snygg lösning som vi kommer att göra. Vi har köpt 5mm tjock och 1cm bred lackad ek list som vi kapat till exakt mått under skåpet över kylen. Runda distans bitar i svart lägges emellan eklisterna ,sedan skruvas allt ihop och upp i botten på överskåpet. Ioch med att vi har täcksidor mot kyl/frys och ett överskåp smälter List gallret in på ett bra sätt. Vi har letat överallt efter svarta distans er och hittade det tillslut på bauhaus.
Lycka till!

Det låter som en jättesnygg lösning! Någon möjlighet att få se en bild på det hela?

Är inte riktigt klart än men återkommer med bild när så är fallet.

Vi köpte elektrolux vita originalgaller 50mm kostade ca 400kr/st om jag inte minns fel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.