Byggahus.se
MollyMoon
Halloj,
Har du någonsin både sovit & suttit skönt i en bäddsoffa? Det är dags att förnya sig.
Tycker oftast att bäddsoffor man testar är väldigt stumma, har dyna likt Ikeas "Klippan". Har gäster då och då som påpekar att sängarna är för hårda eller för mjuka. *suck* ... Nåväl, funderar på att köpa vanliga sängar som jag kan erbjuda mina gäster. Samtidigt vill man ju inte ha ett gästrum med dubbelsängar som står och tar plats. Skulle bli glad att få ta del av din idé, kanske tom. en lösning som du har?:love:
Tack på förhand....
//MollyMoon
 
Casaloco
Det finns vettiga bäddsoffor men de kostar ofta kring 20 tkr och uppåt. Titta efter en med pocketresor i sängbotten tex på https://baddsofflagret.com
 
Redigerat:
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
Rickard.
Jag ignorerar snygg och säger ändå. (edit när jag läste rubrik)

Har sovit många många nätter i en Ikea nyhamn och den är bra att sova i, lite hård som soffa. Om man inte vill titta på dom riktigt dyra alternativen. Tycker många bäddsoffor är knöloga och ojämna eller har osköna skarvar men det slipper man med den.
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…

Bästa svaret

lopec
Två 80s sängar, en ställer man på högkant och den andra får stå på backen, palla med kuddar och filtar så har man skön soffa, fäller ner andra sängen om man får mycket främmande. Så kör vi, bra extra-plats att sova på med pojken när inte andra sängarna duger av olika anledningar oxå :)
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
lopec lopec skrev:
Två 80s sängar, en ställer man på högkant och den andra får stå på backen, palla med kuddar och filtar så har man skön soffa, fäller ner andra sängen om man får mycket främmande. Så kör vi, bra extra-plats att sova på med pojken när inte andra sängarna duger av olika anledningar oxå :)
Lysande, tack de måste jag genast börja projektera....Ps. de där med ungar.... ja vuxensängar är bara bäst! :love::thinking:
 
lopec
Vi har byggt en liten sarg på ca10cm runtom varje botten, så slipper sängen ligga direkt mot backen, samtidigt som man får en liten praktisk avlastningsyta på den del som är upprest :)

MollyMoon MollyMoon skrev:
Lysande, tack de måste jag genast börja projektera....Ps. de där med ungar.... ja vuxensängar är bara bäst! :love::thinking:
 
  • Gilla
MollyMoon
  • Laddar…
MollyMoon
lopec lopec skrev:
Vi har byggt en liten sarg på ca10cm runtom varje botten, så slipper sängen ligga direkt mot backen, samtidigt som man får en liten praktisk avlastningsyta på den del som är upprest :)
De blir bara bättre och bättre...Hallelujamoment.... TACK! vilka bra ideer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.