Byggahus.se
Bra det löste sig! Tills nästa gångjärn ryker, men man får passa på mellan gångerna, just detta med reklamationsrätt är något företagen inte vill låtsas om, jag tycker att om något går sönder av normal användning är det fabrikantionsfel, men hur ska man kunna bevisa det?
 
  • Gilla
Holpers
  • Laddar…
Du får det på reklamation så du behöver inte ens tänka på det, ring Electrolux service så fixar dom det åt dig.
 
  • Gilla
Holpers
  • Laddar…
Jahapp... nu rök det nedre gångjärnet också. SUCK!!!

Blir en dag hemma från jobbet, vänta på servicetekniker, hjälpa honom av med dörren osv.
Det var inte ett enmansjobb att byta kan jag lova eftersom skåpsluckan skall lossas och lyftas av..

Sen när den är fixad är det väl dags för frysens två gångjärn... när de är bytta är det väl dags för rond 2 med kylen.
Inser att jag kommer få leva med gångjärnsbyte en gång om året under kylen och frysens livslängd.
Kul när man betalt 28000kr för kyl och frys.

@#$@^$¥₩£@^$&@.......
 
Jag köpte helintegrerade Electrolux kyl/frys med gångjärn som ser ut som bilden i tidigare inlägg. Har fått byta ut alla 4. Tyvärr har kvittot kommit bort . Gjort jobbet själv och fått betala för gångjärnen. Skitjobbigt när dom går sönder och inte frysen går att stänga.
Hoppas jag slipper mer krångel nu när alla 4 är utbytta. Kan förvänta sig att skåp som kostar 30 000 har bättre delar. Köper nog aldrig mer Electrolux. Är missnöjd även med hällen och diskmaskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.