1 646 494 läst ·
17 597 svar
1646k läst
17,6k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAAAAAHHHHHHHH KATTJÄVEL
HÅLL MÖSSEN UTOMHUS
SLÄPA INTE IN OHYRAN OCH LÅT DEM KRYPA IN I VÄGGEN
DET ÄR JU PRECIS FÄRDIGSPACKLAT
GAAAAAAAAAAHHHHH
HÅLL MÖSSEN UTOMHUS
SLÄPA INTE IN OHYRAN OCH LÅT DEM KRYPA IN I VÄGGEN
DET ÄR JU PRECIS FÄRDIGSPACKLAT
GAAAAAAAAAAHHHHH
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Åkaren är identifierad och en uppgörelse är (g)jord. Jag får ett lass gräsmattejord avlämnat på tomten till våren. Helt OK kompromiss.pacman42 skrev:
GAAAAHHHH. Att man kört sönder grus kanten är medvetet, de har kört i gruset längs hela sträckan mot min tomt, det handlar om ca 50 m. Bitvis har de varit inne på gräsmattan. Tråden för robotklipparen ger gått av för att man kört på gräset. På ett ställe har man dessutom fått släpp på drivhjulen.
[bild]
Detta var en grusvall innan igår. Nu är det helt nedtryckt.
[bild]
Vad skall man göra?
Jag gissar att chauffören fått sig en avhyvling - det var ju egentligen det främsta syftet med att jaga upprättelse.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 609 inlägg
GAAAAHHHH!!!!
"Kontrollera däcktrycket höger bak"
Hoppas det är falsklarm som det varit några gånger tidigare. Om det inte är falsklarm så är det tur i oturen att jag inte bytt till vintersulor än. Men det är mest omaket att åka och hämta däcken i förrådet OM det är punka o.s.v.
"Kontrollera däcktrycket höger bak"
Hoppas det är falsklarm som det varit några gånger tidigare. Om det inte är falsklarm så är det tur i oturen att jag inte bytt till vintersulor än. Men det är mest omaket att åka och hämta däcken i förrådet OM det är punka o.s.v.
Redigerat:
Jag kontrar på den - Gaaaahhhh! Jag måste åka till verkstaden för att få in mina TPMS-sensorer på vinterdäcken (de finns, men de är inte parade i systemet). Det går inte att leva med Mitsubishis överdrivna plingande och larmande för detta. Frugans Fiat plingar till efter två mils körning och tänder en lampa och sedan är det bra (så vi har inte skaffat TPMS till hennes däck, en helt onödig kostnad). Mitsubishin slänger upp ett larm över färddatorn som jag kan nollställa (lampan är dock tänd). Några minuter senare plingar det till igen och larmet kommer upp igen och jag nollställer det igen. Och så vidare - jag var på långkörning i helgen för att hälsa på sonen på hans studieort, detta drev mig till vansinne eftersom man faktiskt vill ha koll på färddatorn på långfärd...B Bästerortarn skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 186 inlägg
Köpte nya begagnade vinterhjul till frugans Volvo XC40 och den klagade inte, fast jag var lite rädd för det.
Jag kommer inte att köpa en nyare bil av flera anledningar:
* tjutande och plingande. Skrikiga bilar gör sig inget besvär.
* Touchscreenstyrda elementarfunktioner. Jag vil styra ljus, värme, radio, fläkt, mm med riktiga knappar, touchscreen går bort totalt.
XC40 har dock ett mycket bra farthållarsystem som jag kommer att sakna i alla framtida bilar. Min önskebil är en fransk skönhet innan färddatorn uppfanns!
Jag kommer inte att köpa en nyare bil av flera anledningar:
* tjutande och plingande. Skrikiga bilar gör sig inget besvär.
* Touchscreenstyrda elementarfunktioner. Jag vil styra ljus, värme, radio, fläkt, mm med riktiga knappar, touchscreen går bort totalt.
XC40 har dock ett mycket bra farthållarsystem som jag kommer att sakna i alla framtida bilar. Min önskebil är en fransk skönhet innan färddatorn uppfanns!
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 509 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 509 inlägg
Gaaaahhh, nån idiot entreprenör har rensat gräskant mot parkering med oklart verktyg, men lyckats åstadkomma typ 300 stenskott på vår bil och troligen 5-10 bilar till. Köpte bilen för två månader sen och den var perfekt i lacken, nu känns det som en hellack väntar... Möjligt att bakluckan klarat sig..
Eller så var det inte helt nytt...AndersPS skrev:
https://www.edwardblom.se/tag/harlem/
Logga in
Skapa konto