A
GAAAHHHH!
Varför hamnar alltid JAG bakom pensionärer som kör bil? blinkar vänster och svänger höger, GAAAHHHH!

• Haha
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Folk som ska vänta på att hela den 2-filiga rondellen är tom innan de kör in. GAAAAAAHHH!!!

Ett än värre GAAAAAAAAAHHHH är folk som inte blinkar i god tid utan blinkar i svängen. Vad är vitsen!?!?!?!?!

Eller.... folk som inte fattar att vänster fil är omkörningsfil, inte "hej jag vill blockera alla andra i denna fil".
GAAAAAAAAAAAHHHH

• Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
C claym skrev:
Ett än värre GAAAAAAAAAHHHH är folk som inte blinkar i god tid utan blinkar i svängen. Vad är vitsen!?!?!?!?!

Eller.... folk som inte fattar att vänster fil är omkörningsfil, inte "hej jag vill blockera alla andra i denna fil".
GAAAAAAAAAAAHHHH
Håller med om det med kompletteringen Gaaaah för folk som inte lärt sig att det är tillåtet att köra om till höger om hastighetsbegränsningen är 70 km/h Eller lägre.

• Gilla
Nyikåk och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Gaaaaahh för de som inser att de kört fel, men istället för att köra vidare längre fram och vända, väljer att blockera för övrig trafik för att byta fil just där (eller som kvinnan jag såg för några veckor sen som valde att göra en u-sväng för högerfil över två heldragna linjer istället för att köra runt i cirkulationsplatsen 100 meter längre fram)

• Haha
claym
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
GAAAHHHH!
Varför hamnar alltid JAG bakom pensionärer som kör bil? blinkar vänster och svänger höger, GAAAHHHH!
Det gör den k. hustrun också, till allas munterhet som vet hur hon brukar fara fram eljest. Vi brukar kalla dem för utsända skyddsänglar för att hon ska sakta ner.

• Gilla
Sockerhög och 1 till
  • Laddar…
C claym skrev:

GAAAAAAAAAAAHHHH
Och till alla som inte fattar att hastighetsbegränsningen gäller även vänsterfilen och kryper upp i arslet på en och stressar på när de måste sakta ner från 130 när man gör en omkörning...

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Fairlane
Köpte en ny tv igår från Mediamarkt. TVn var slut i på webben men två butiker i Stockholm hade den, Täby och gallerian. Jag valde Täby trots att det är lite längre dit för jag tänkte att det nog är enklare att komma dit med släp och hämta. Beställning la jag på fredagkväll. På lördag klockan 16.20 fick jag ett mail att min order var annullerad då det inte fanns någon TV (lagersaldofel, som åtminstone igår fortfarande var fel). Gaaahh!

Beställde istället från butiken i Gallerian och där fanns den faktiskt. Åkte in igår och strulade runt i det synnerligen bristfälligt skyltade p-garaget. När vi väntar på TVn säger jag till dottern "oj, jag tänkte inte på att vi kanske skulle tagit kapellet till släpet, men hade det regnat eller varit risk för regn när vi åkte hemifrån hade jag nog tänkt på det". (Jag har gallersläp med kapell, men kapellet har jag inte använt på slutet så det låg i förrådet). Spänn fast TVn (ja, jag vet att många tycker det är onödigt) och så iväg. När vi ska ut ur parkeringsgaraget så spöregnar det! Fullkomligt vräker ner. Gaaaaahhhhh!!!!

Normalt ligger det också en presenning i bagaget, men icke denna gång. Det blev till att ställa bilen lite åt sidan och dirigera förbi folk som kom ut ur garaget, samtidigt som vi försökte spänna på svarta sopsäckar som skydd.

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Pasjostrom och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
När vi ska ut ur parkeringsgaraget så spöregnar det! Fullkomligt vräker ner. Gaaaaahhhhh!!!!
Gaaaaaahhhhh!!!!

A
Fairlane Fairlane skrev:
men hade det regnat eller varit risk för regn när vi åkte hemifrån hade jag nog tänkt på det
GAAAHHHH!
Varför är väderprognoserna så osäkra nuförtiden,öppnar smhi's app och ser att det blir fint väder i flera dagar,en timme senare greppar man färgburken och kliver ut...i spöregnet....tack!!!
GAAAHHHH!

• Gilla
claym och 2 till
  • Laddar…
G
Handyman 1 skrev:
GAAAHHHH!
Varför är väderprognoserna så osäkra nuförtiden,öppnar smhi's app och ser att det blir fint väder i flera dagar,en timme senare greppar man färgburken och kliver ut...i spöregnet....tack!!!
GAAAHHHH!
Du kan lika gärna göra en piltavla med de olika väderlekarna, och sedan kasta pil för timmens väder. Du lär få ungefär lika mycket rätt som dem.

• Gilla
claym och 2 till
  • Laddar…
Appen som inte fungerar så fort reklamen börjar komma för att man inte skrivit något

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
EvaMLin
När man nyvaken ska sätta på morgonkaffet och ställer kannan för nätt så den åker i golvet och går sönder

GAAAAAAAAHH!!!

• Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
tommib
EvaMLin EvaMLin skrev:
När man nyvaken ska sätta på morgonkaffet och ställer kannan för nätt så den åker i golvet och går sönder

GAAAAAAAAHH!!!
Morgonkaffe 1230? Nja.....

Men du har givetvis mina djupaste sympatier, hoppas du hade snabbkaffe hemma.

• Haha
claym
  • Laddar…
EvaMLin
tommib tommib skrev:
Morgonkaffe 1230? Nja.....

Men du har givetvis mina djupaste sympatier, hoppas du hade snabbkaffe hemma.
Tack!
Nja, klockan var strax efter 6 imorse. Hade jag skrivit då hade det inte varit ett sansat GAAAH...;)

• Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Varför heter det väderlek?
Vem leker med vädret smhi?

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.