useless useless skrev:
Jag blir utan alltså. Typiskt.
Ta det som en man! Det var ändå inga pengar du hade räknat med när vintern började......;)

Satsuki
useless useless skrev:
Det beror väl på om sossarnas förslag går igenom eller ej? Det är ju liksom inte så att de har någon majoritet och kan bestämma själv ;)

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, mellan 1999 och upp till och med 2000 kWh får man ingenting, enligt den tabellen. :p

• Haha
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
ClasseClas
B b8q skrev:
Ja, mellan 1999 och upp till och med 2000 kWh får man ingenting, enligt den tabellen. :p
Precis, alla klantisar som landar exakt på 2000kWh får ingen ersättning. Det är ju hur tydligt som helst. Undrar om gänget som gjorde tabellen är efterbörden av den mängdlära som lärdes ut på grundskolan en gång i tiden?

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Men de verkligen 1900-1999 då? Jag hade skrivit 1900-2000 men de kanske menar att 1999-2000 inte ska ha ersättning?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men de verkligen 1900-1999 då? Jag hade skrivit 1900-2000 men de kanske menar att 1999-2000 inte ska ha ersättning?
Är det du som skrivit S förslaget Malmgren, det du framför här verkar minst lika obegripligt och dumt;)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Socialdemokraterna har ju lång erfarenhet av lotterier, så jag är inte alls förvånad.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Jag har mejlat regeringen och bett dom skärpa sig.

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Jag har mejlat regeringen och bett dom skärpa sig.
Om bara elstödstabellen eller tog du med lite andra punkter också? :cool:

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Jag hinner inte ta allt idag.

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Precis, alla klantisar som landar exakt på 2000kWh får ingen ersättning. Det är ju hur tydligt som helst. Undrar om gänget som gjorde tabellen är efterbörden av den mängdlära som lärdes ut på grundskolan en gång i tiden?
Som, sagt hur tydligt som helst, typiskt att det ska gnällas på allt. Det är ju bara att ta en extra rostmacka så är saken biff. Jag tror också det beror på att 2000kwh kan ju förväxlas med år 2000 av den som inte är så noga med enheterna och det kommer vi ju alla ihåg hur jobbigt det var - klart man inte vill dras in i någon sådan it-omställning igen.

Bra tabell. Bra regler. Heja!

• Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
GAAHH!
Trodde i min enfald att det efter månader av strul och fix med min solcellsanläggning skulle vara klart nu. Fipplade till brytarna igår och startade upp, idag är produktionen exakt 0. Inte nästan 0 utan 0. Och det en dag där solen faktiskt har tittat fram lite.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!
Idag när vi räkas som odödliga av regeringen så beslutar förskolan att stänga pga. all personal utom två har covid, och jag som skulle gå tillbaka tiöl jobbet efter 2 veckor hemma med sjuka barn...

• Ledsen
Em_A
  • Laddar…
P
GAAAHHH..
När virkesköparen lämnat ut fel karta och jag spenderat ca 4 Tim på någon annans fastighet med att kapa loss...

jaha.. Ja blir väl skit kul att få ersättning för det där...

helvete..

GAAAHHH

• Ledsen
  • Arg
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
GAAAHHH..
När virkesköparen lämnat ut fel karta och jag spenderat ca 4 Tim på någon annans fastighet med att kapa loss...

jaha.. Ja blir väl skit kul att få ersättning för det där...

helvete..

GAAAHHH
får nog tillägga att det var ett kommande jobb, så kapandet var alltså att kapa loss vindfällen... Men när man loggar in som entreprenör och ser att kartan skulle visat ett annat objekt så blir man less...

GAAAHHH

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.