N nybyggarn3 skrev:
ag höll på att bryta ihop när jag försökte läsa mig till om vi skulle testa oss eller inte. Olika information på olika sidor och idiotiskt krångliga formuleringar. Då vill jag ändå hävda att jag når upp till kraven för att anses vara normalbegåvad, åtminstone när jag inte är sjuk.
Ja, när man väl hittar informationen så är det ganska klart:

För tillfället, när smittspridningen är omfattande och trycket på testningen är stort, prioriteras testning av vissa grupper. Folkhälsomyndigheten rekommenderar testning för:

• patienter, brukare och personal inom hälso- och sjukvård och äldreomsorg
  • personer som behöver vara på plats på arbetet
  • elever i grundskolan, gymnasieskolan och motsvarande skolformer.

Men sämre websida än 1177 får man leta efter... Minst 15 klick och en massa letande efter länkar i långa brödtexter för att kunna boka ett test eller vaccinering.

Maskintok skrev:
åh fan.
Jo jag har fått den jag med.
Jag har annars hållt mig till varmt vatten, whisky, citron, honung, rejält med ingefära..
Det har gett lite lindring inför natten..
plus att jag sover sittande...
eldar nästan hela nätterna... Så familjen får iallafall sova..

far är hit och fyller på med ved i skopan på traktorn.. Så jag ska inte klaga.. (y)
Gammeldansk. Fixar alla krämpor som finns.

• Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
Gaahhh!!! Tycker både synd om och är trött på folk som skriver om corona här. Är själv inget föredöme när det kommer till att hålla mig till ämnet i andra trådar, så är minst lika trött på mig själv som er andra.

Gaahhh!

• Haha
1
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, när man väl hittar informationen så är det ganska klart:

För tillfället, när smittspridningen är omfattande och trycket på testningen är stort, prioriteras testning av vissa grupper. Folkhälsomyndigheten rekommenderar testning för:

• patienter, brukare och personal inom hälso- och sjukvård och äldreomsorg
  • personer som behöver vara på plats på arbetet
  • elever i grundskolan, gymnasieskolan och motsvarande skolformer.

Men sämre websida än 1177 får man leta efter... Minst 15 klick och en massa letande efter länkar i långa brödtexter för att kunna boka ett test eller vaccinering.
Kan verka tydligt när man läser det. Dock uppfyller vi båda de två sista punkterna och ska ändå inte testas enligt vår region.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaahhh!!! Tycker både synd om och är trött på folk som skriver om corona här. Är själv inget föredöme när det kommer till att hålla mig till ämnet i andra trådar, så är minst lika trött på mig själv som er andra.

Gaahhh!
Suck. Eller GAAAAHHHHH menar jag ;)

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
GAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!
Nu är luktsinnet borta också. Kaffet smakar skumt och snusen ingenting. Hur ska man nu kunna motivera sig att stiga upp på morgonen?

• Ledsen
1
  • Laddar…
P
N nybyggarn3 skrev:
GAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!
Nu är luktsinnet borta också. Kaffet smakar skumt och snusen ingenting. Hur ska man nu kunna motivera sig att stiga upp på morgonen?
genom att se framåt.
Livet blir bättre..
dagen blir till det du gör den till..

djupt andetag och sedan tar man och funderar på just något annat än symptomen.. För min del... hushållet och ved:strong:
krya på dig. :ok:

Gaaaaaaah!

När man siktar på 2001 kWh och hela familjen (eller ja, de 50% som bodde här den veckan) blir magsjuk...

• Stapeldiagram över daglig elanvändning i kWh för januari 2022 med totalt 1 717 kWh, visande fluktuationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
GAAAAHHHH! När man inser att termostaten på värmefläkten i garaget verkar givit upp, 21 grader plötsligt istället för 15…

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaah!

När man siktar på 2001 kWh och hela familjen (eller ja, de 50% som bodde här den veckan) blir magsjuk...
Men elmotormotorvärmare och kupévärmare är väl bra att ha på om det skulle behöva åkas nånstans?

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaah!

Bedrövligt! Skiljer ju 500 kr mellan 1799 och 2000 kWh......

K Kane skrev:
Bedrövligt! Skiljer ju 500 kr mellan 1799 och 2000 kWh......
GAAAAAAHH!
om det ens blir nått får jag inte en spänn i den här kåken

GAAAAAAHHHHHH!!!!!
Nu närmar jag mig en vecka med covid. Fortfarande hosta, snuva och allmän sjukdomskänsla. Bara att ställa in sig på en vecka till hemma.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
N nybyggarn3 skrev:
GAAAAAAHHHHHH!!!!!
Nu närmar jag mig en vecka med covid. Fortfarande hosta, snuva och allmän sjukdomskänsla. Bara att ställa in sig på en vecka till hemma.
spydde slem igår som var stora som halva golfbollar... Så jag förstår hur du har det.
häng i och vila så blir det bättre (y)

• Ledsen
16386
  • Laddar…
Maskintok skrev:
spydde slem igår som var stora som halva golfbollar... Så jag förstår hur du har det.
häng i och vila så blir det bättre (y)
Hur, det lät inte kul. Jag får iaf sova efter att grannen kom med cocilliana.

Har även förståt vad som menas med påfyllningsdosen som alla tjatar om. När man går upp 5 på morgonen och tar en sluring till så hostan lugnar sig och man kan somna om.

• Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.