1 657 527 läst ·
17 758 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 136 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 136 inlägg
Konjak hjälper för stunden och om man väljer konjakslikör , xsante', blir det lite mer långvarig hjälpN nybyggarn3 skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
Gaahh, äldsta barnet hade inte covid utan brusten blindtarm.. Nu måste man tillbringa resten av veckan på sjukhuset.S swirve skrev:Gaaaaaaah, förskolan stängd resten av veckan, indikation på att skolan (2*lågstadie barn) nog stänger nästa vecka, 1-2 barn sjuka, antigen test visar negativt på barn (och även mig, testade bara för att våga åka till jobbet)... Kan man inte bara få omikron covid så det blir gjort!?! Gaaah.
Och angående vab när skola/föris stänger så får man 90% av vanlig vab av nån jävla anledning. Tappade en halv månadslön på det förra våren. Gaaah.
Det är tydligen bara gamla statliga Apoteket som lämnar ut och tar emot tester Men eftersom man måste boka tid i förväg för uthämtning så kan man ju inte åka runt på måfå till alla Apotek och fråga antar jag?Maskintok skrev:
Sen borde dom kanske ha skickat ett meddelande till de som har bokat tid att dom inte kan leverera tjänsten...
Hmm okej..useless skrev:
Det är tydligen bara gamla statliga Apoteket som lämnar ut och tar emot tester Men eftersom man måste boka tid i förväg för uthämtning så kan man ju inte åka runt på måfå till alla Apotek och fråga antar jag?
Sen borde dom kanske ha skickat ett meddelande till de som har bokat tid att dom inte kan leverera tjänsten...
Jag tänkte eftersom Ica här iallafall säljer självtest... Men ja det borde de verkligen ha gjort...
mysko att så fort en smitta sprids så blir ett samhälle utan intelligens... ingen verkar kunna tänka flera steg framåt...
Där jag bor hinner jag nog bli frisk och åka in till stan innan systembolagets leverantör hittar hit. Frågan är om intr ungarna hinner växa upp och köpa ut till mig.hsd skrev:
Som tur är är grannen på väg med cocilliana. Får bli en annan sorts dimma i kväll. Dessutom bryter jag ju inte traditionen med en vi januari. Om det inte är alkohol i hostmedicinen då
Du får nog vänta några dagar med hostmedicinen...
Innehåll
1 ml innehåller flytande cocillanaextrakt 8,8 mg, senegaextrakt 7,8 mg samt etylmorfinhydroklorid 2,5 mg.
Hjälpämnen med känd effekt: 680 mg/ml sackaros, 97,4 mg/ml etanol.
Förteckning över hjälpämnen
Sackaros 680 mg/ml, etanol (alkoholhalt 96%) 104 mg/ml,
Innehåll
1 ml innehåller flytande cocillanaextrakt 8,8 mg, senegaextrakt 7,8 mg samt etylmorfinhydroklorid 2,5 mg.
Haha, där ser man.useless skrev:
Du får nog vänta några dagar med hostmedicinen...
Innehåll
Det gör väl ingen större skillnad, enligt diverse tester upptäcker ju självtesten ändå inte omikron om det inte var sanslöst höga doser.useless skrev:
Nu blandar du nog ihop det med snabbtestet man köper på ICA? Testet man hämtar (och lämnar) på apoteket är exakt samma som görs på regionens mobila testplatser och skickas till ett labb för analys.Dalbotös skrev:
Vi har bara bekräftat att vi har Covid genom ett positivt snabbtest på min ena dotter (vi hade bara ett hemma och hon blev sjuk först). Så att vi andra har covid är ett antagande, om än ganska rimligt. Jag höll på att bryta ihop när jag försökte läsa mig till om vi skulle testa oss eller inte. Olika information på olika sidor och idiotiskt krångliga formuleringar. Då vill jag ändå hävda att jag når upp till kraven för att anses vara normalbegåvad, åtminstone när jag inte är sjuk.
Slutade med att jag satt några timmar i kö till sjukvårdsupplysningen (kön till informationsnumret för covid var full redan på morgonen) . Där fick jag beskedet att det inte finns möjligheter att testa oss i nuläget.
Slutade med att jag satt några timmar i kö till sjukvårdsupplysningen (kön till informationsnumret för covid var full redan på morgonen) . Där fick jag beskedet att det inte finns möjligheter att testa oss i nuläget.