GAAAHHHH! Har suttit isolerad med covid ensam i sommarstugan sedan 17 december! Imorgon när jag nu känner mig frisk skulle jag åka hem till min fru! Äntligen!!! Fick ikväll ett mess som säger att dottern som hälsar på hemma har testats positivt!!!!
GAAAAAHHHH!!!!
 
  • Ledsen
Modig och 8 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Gaaaah, att det ska vara så svårt att hälla upp öl ut fatet! Det blir ju bara skum! Fatet kanske har varit och läst i "alkohol på julen"- tråden för mycket[bild]
Dessutom lär den ju ha blivit varm
 
  • Haha
Ingenjör Jesper
  • Laddar…
Hur kommer det sig att man aldrig får igen lådorna med julpynt igen efter att julen är slut, trots att ingen nytt pynt tillkommit?! Litet i-lands-gaaah...
 
  • Haha
  • Gilla
karra och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Hur kommer det sig att man aldrig får igen lådorna med julpynt igen efter att julen är slut, trots att ingen nytt pynt tillkommit?! Litet i-lands-gaaah...
För att julpyntet inte ska tas ner riktigt än, låt det sitta fram till påsk vettja! Då dj*vlar kommer alla vara så trötta på pyntet så det är 1. nerplockat av någon annan än dig och 2. komprimerat till minsta möjliga form, vilket gör att det kommer få plats i lådan. Att det sen inte går att sätta upp samma pynt senare detta året, det är ett annat problem :crysmile:
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaahhhhhh!
Att man aldrig tänker hela vägen…:rolleyes:
Håller på att regla upp för nytt golv i tvättstugan (den med det ruttna golvet jag visade för några inlägg sedan…) och glömmer såklart vattenpasset under kortlingarna och nu får jag inte loss det:oops:! Renovering av golv med reglar, vattenpass fastklämt under träklossar i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara att skruva loss några kortlingar igen:mad:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Nyfniken och 9 till
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Gaaaaaaaahhhhhh!
Att man aldrig tänker hela vägen…:rolleyes:
Håller på att regla upp för nytt golv i tvättstugan (den med det ruttna golvet jag visade för några inlägg sedan…) och glömmer såklart vattenpasset under kortlingarna och nu får jag inte loss det:oops:![bild]
Bara att skruva loss några kortlingar igen:mad:
Gaaahhh kommer du isåfall säga när du ska dra rören under kortlingarna och inte har passet på plats
 
S
altaxis altaxis skrev:
Jo det kan man tänka:crysmile:
Men jag byggde för ~10 år sedan en hylla som tvätt och tork står på för att slippa ta tag i problemet då…
Nu är det dock så att jag behöver byta tvättmaskinen inom kort då lager och stötdämpare börjar ta slut och det är inte så kul att få upp och ner maskinen på hyllan. Fram till för en stund sedan var där även väggfasta hyllor och en ho på vänsterväggen. [bild]
Tror hyllkonstruktionen är bättre än golvkonstruktionen…
Gaaahhh!!
 
F fribygg skrev:
Gaaahhh kommer du isåfall säga när du ska dra rören under kortlingarna och inte har passet på plats
Ska inte dra några rör i golvet så det är lugnt:crysmile:
 
S sinuslinus skrev:
Tror hyllkonstruktionen är bättre än golvkonstruktionen…
Gaaahhh!!
I alla fall är hyllkonstruktionen bättre än det gamla golvet… det nya borde klara ett par hundra kilo tvättmaskin!
 
altaxis altaxis skrev:
Ska inte dra några rör i golvet så det är lugnt:crysmile:
Då är det ju än svårare att förstå varför passet är under kortlingarna och inte ovanpå...
 
@altaxis mer GAAAHH? tänk på att golvbrunn måste vara minst 20 cm från väggen
 
wildeside
P Pappa1986 skrev:
@altaxis mer GAAAHH? tänk på att golvbrunn måste vara minst 20 cm från väggen
Måste o måste vad händer om den inte är det förutom att försäkringsbolaget blir kinkiga med ersättning. Kommer avloppspolisen och ger en böter?:D
 
P Pappa1986 skrev:
mer GAAAHH? tänk på att golvbrunn måste vara minst 20 cm från väggen
Tack för påminnelsen även om jag hade koll på det och hade den där för att få rätt avstånd mellan kortlingarna.
wildeside wildeside skrev:
Måste o måste vad händer om den inte är det förutom att försäkringsbolaget blir kinkiga med ersättning. Kommer avloppspolisen och ger en böter?:D
Självklart måste man inte ha den 20 cm från väggen men ska man följa säker vatten ska den vara det.
Jag ser inte någon anledning att inte följa det i detta läget.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Då är det ju än svårare att förstå varför passet är under kortlingarna och inte ovanpå...
Mja, hade passet när jag vägde in de långa reglarna och såg ingen anledning att väga in kortlingarna när reglarna redan är bra…
 
GAAAAAHHH!
När bästa bygghandeln slutat med Essve dyckert, med motiveringen att den ansågs vara för dyr söderöver....:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.