• Haha
FredrikR
  • Laddar…
ullberg
Du menar Åvicii Årena…


…inte bara är ett skämt à la götlaborg utan låååter som et åckså… :)
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nä, för den heter Avicii Arena numera…:crysmile:
[länk]
Som ingen säger. Fortfarande Globen i "folkmun".
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Gaaaah, att det ska vara så svårt att hälla upp öl ut fatet! Det blir ju bara skum! Fatet kanske har varit och läst i "alkohol på julen"- tråden för mycket Ölglas överfyllt med skum står på en radiator, problem med att hälla öl från fat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Screew och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tror @FredrikR har koll, då han bor några byar bort bara ;)
Mycket märkligt i så fall. Jag är uppväxt i krokarna också.
Edit: ser att han uttalar det med O också. Men alla stockholmare säger Råmme, så han syftade nog på det!
 
  • Älska
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
I Ingenjör Jesper skrev:
Gaaaah, att det ska vara så svårt att hälla upp öl ut fatet! Det blir ju bara skum! Fatet kanske har varit och läst i "alkohol på julen"- tråden för mycket[bild]
Min erfarenhet från fat är att man ska långa och tunna slangar och helt öppen kran. Då kommer tryckfallet kontinuerligt över slanglängden och man får mindre turbulens över ventilen. Jag tror att jag hade ungefär 5 meter ø 6 mm tryckluftslang modell Festo eller SMC PUR. Kan ha varit ø 8 mm också.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Min erfarenhet från fat är att man ska långa och tunna slangar och helt öppen kran. Då kommer tryckfallet kontinuerligt över slanglängden och man får mindre turbulens över ventilen. Jag tror att jag hade ungefär 5 meter ø 6 mm tryckluftslang modell Festo eller SMC PUR. Kan ha varit ø 8 mm också.
Ja, så är det ju... Men sytrådskitet sitter på det andra fatet och någon är lite för lat för att flytta det... :p dessutom har tappkranen flödesregulator, så jag tycker det borde fungera...
 
I Ingenjör Jesper skrev:
Ja, så är det ju... Men sytrådskitet sitter på det andra fatet och någon är lite för lat för att flytta det... :p dessutom har tappkranen flödesregulator, så jag tycker det borde fungera...
Ja att tappa öl är en konst. Testa att ställa ut fatet så det blir ordentligt kallt, pys bort trycket först.
 
  • Gilla
adamwaallgren
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Ja att tappa öl är en konst. Testa att ställa ut fatet så det blir ordentligt kallt, pys bort trycket först.
Det löser ju kanske delvis problemet, men fatet står ju i kylen för att ha en bra temperatur när jag ska dricka öl och det är ändå huvudsyftet :thinking:
Ska man tappa ur större mängder kanske det är ett alternativ... Ska jag släppa och fylla hela volymen koldioxid för varje glas som ska hällas upp lär jag behöva köpa utsläppsrätter...
 
GAAAAHHHH!!!
Hål i öronen, inte hål för örhängen utan trumhinnorna.
 
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaaahhhhhh!!!(förväntat, men ändå…)
Bestämde mig för att renovera tvättstugan. vet att det var en vattenskada i golvet för 15-20 år sedan som aldrig åtgärdades. Inte mkt kvar av golvplankorna i hörnet där tvättmaskinen en gång stod…
Ett skadat golvplank hålls upp framför en skadad tvättstugans golv med tydliga tecken på vattenskada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat golvplank hålles upp framför utrivet golv med vattenskador i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Gaaaaaahhhhhh!!!(förväntat, men ändå…)
Bestämde mig för att renovera tvättstugan. vet att det var en vattenskada i golvet för 15-20 år sedan som aldrig åtgärdades. Inte mkt kvar av golvplankorna i hörnet där tvättmaskinen en gång stod…
[bild] [bild]
Du ska kanske vara glad att du har tvättmaskinen kvar? :rofl:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Du ska kanske vara glad att du har tvättmaskinen kvar? :rofl:
Jo det kan man tänka:crysmile:
Men jag byggde för ~10 år sedan en hylla som tvätt och tork står på för att slippa ta tag i problemet då…
Nu är det dock så att jag behöver byta tvättmaskinen inom kort då lager och stötdämpare börjar ta slut och det är inte så kul att få upp och ner maskinen på hyllan. Fram till för en stund sedan var där även väggfasta hyllor och en ho på vänsterväggen. Tvättmaskin och torktumlare på trähylla, söndertagna väggfasta hyllor och ho, skadat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Då har ju ändå hyllan funkat i 10-ish år, tycker den får godkänt. :D
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Jo det kan man tänka:crysmile:
Men jag byggde för ~10 år sedan en hylla som tvätt och tork står på för att slippa ta tag i problemet då…
Nu är det dock så att jag behöver byta tvättmaskinen inom kort då lager och stötdämpare börjar ta slut och det är inte så kul att få upp och ner maskinen på hyllan. Fram till för en stund sedan var där även väggfasta hyllor och en ho på vänsterväggen. [bild]
Och jag blir nervös över infästning i väggen när jag ska sätta upp en tavla...:oops:
 
  • Gilla
  • Haha
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.