1 662 691 läst ·
17 812 svar
1663k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Min erfarenhet från fat är att man ska långa och tunna slangar och helt öppen kran. Då kommer tryckfallet kontinuerligt över slanglängden och man får mindre turbulens över ventilen. Jag tror att jag hade ungefär 5 meter ø 6 mm tryckluftslang modell Festo eller SMC PUR. Kan ha varit ø 8 mm också.I Ingenjör Jesper skrev:
Ja, så är det ju... Men sytrådskitet sitter på det andra fatet och någon är lite för lat för att flytta det...mattiasp skrev:
Ja att tappa öl är en konst. Testa att ställa ut fatet så det blir ordentligt kallt, pys bort trycket först.I Ingenjör Jesper skrev:
Det löser ju kanske delvis problemet, men fatet står ju i kylen för att ha en bra temperatur när jag ska dricka öl och det är ändå huvudsyftetH hapazard skrev:
Ska man tappa ur större mängder kanske det är ett alternativ... Ska jag släppa och fylla hela volymen koldioxid för varje glas som ska hällas upp lär jag behöva köpa utsläppsrätter...
Gaaaaaahhhhhh!!!(förväntat, men ändå…)
Bestämde mig för att renovera tvättstugan. vet att det var en vattenskada i golvet för 15-20 år sedan som aldrig åtgärdades. Inte mkt kvar av golvplankorna i hörnet där tvättmaskinen en gång stod…
Bestämde mig för att renovera tvättstugan. vet att det var en vattenskada i golvet för 15-20 år sedan som aldrig åtgärdades. Inte mkt kvar av golvplankorna i hörnet där tvättmaskinen en gång stod…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Du ska kanske vara glad att du har tvättmaskinen kvar?altaxis skrev:
Jo det kan man tänkaMariaiÖstergötland skrev:
Men jag byggde för ~10 år sedan en hylla som tvätt och tork står på för att slippa ta tag i problemet då…
Nu är det dock så att jag behöver byta tvättmaskinen inom kort då lager och stötdämpare börjar ta slut och det är inte så kul att få upp och ner maskinen på hyllan. Fram till för en stund sedan var där även väggfasta hyllor och en ho på vänsterväggen.
Logga in
Skapa konto
Och jag blir nervös över infästning i väggen när jag ska sätta upp en tavla...altaxis skrev:
Jo det kan man tänka
Men jag byggde för ~10 år sedan en hylla som tvätt och tork står på för att slippa ta tag i problemet då…
Nu är det dock så att jag behöver byta tvättmaskinen inom kort då lager och stötdämpare börjar ta slut och det är inte så kul att få upp och ner maskinen på hyllan. Fram till för en stund sedan var där även väggfasta hyllor och en ho på vänsterväggen. [bild]