Hej!
Söker efter en fyrkantig diskho som inte kostar skjortan.
En disko som passar ovanför ett 50cm-skåp kostar 2900 från fabrikatet "Smeg".
Finns det några alternativ till den diskhon, gärna billigare? Den skall passa att monteras på befintlig laminatskiva.
Mvh Alex
Söker efter en fyrkantig diskho som inte kostar skjortan.
En disko som passar ovanför ett 50cm-skåp kostar 2900 från fabrikatet "Smeg".
Finns det några alternativ till den diskhon, gärna billigare? Den skall passa att monteras på befintlig laminatskiva.
Mvh Alex
Även jag söker fyrkantig diskho (i rostfritt stål). Den ska klämmas ner i ett 80cm brett skåp och gärna vara så stor som möjligt... Dvs drygt 70cm. Nån som har tips om var jag ska kolla? Den enda jag hittat kostar drygt 17 000 hos Kvik...
har inte en aning om hur bra dom är men ikea har en hel del billiga alternativ iaf... vi köpte en rund diskoho i rostfritt för 320:- inkl bottenventil.... billigare än så kommer man nog inte undan
har sett att dom har en hög med fyrkantiga alternativ också...
och skulle det vara skit så är det bara byta ut den... ingen direkt kostnad...
och skulle det vara skit så är det bara byta ut den... ingen direkt kostnad...
www.fondamenta.se har en 70cm blanco för ca 10.000 och en från Intra i komposit för ca 6.500.
Kul sida. Nån som har tips på andra liknande? Finns inte så mkt info (mått osv) på de olika hoarna men antar att man kan ringa och få mer infoHemmakatten skrev:
IKEAs såg inte så rolig ut. Jag tänker mig nåt i den här stilen (Smeg på bilden)
det var inte jag som hittade den för 2900... och dessutom är den för liten... Jag är på jakt efter en som ska fylla ut ett 80cmskåp och 17000 för en Franke är lite väl saftigt. Den dyraste prylen i mitt hus ska inte vara diskhon! :eek:
IKEA har fyrkantiga vaskar om man köper måttbeställd bänkskiva från dem men inte löst för att sätta in själv.
Har hört att anledningen till det höga priserna är delvis pga en annan produktionsmetod med mer manuellt arbete och svetsningar istället för den vanliga metoden där man "trycker ut" diskhon med maskin.
Har hört att anledningen till det höga priserna är delvis pga en annan produktionsmetod med mer manuellt arbete och svetsningar istället för den vanliga metoden där man "trycker ut" diskhon med maskin.
Jag letade länge efter en fyrkantig ho för normala pengar.har du hittat en Smeg för 2900 så köp direkt. för mig slutatde det med en Intra quadra 500. för betydligt mer.
Tänk på att ikeas hoar är väldigt tunna.tappar du en kniv eller ett tungt glas så har du en bula eller i värsta fall hål.
Tänk på att ikeas hoar är väldigt tunna.tappar du en kniv eller ett tungt glas så har du en bula eller i värsta fall hål.
Å andra sidan så kostar min ho 180:- utan bottenventil på IKEA så man hinner ha sönder 16 st innan man är uppe 2900:-jigsaw skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Många som svarat i den här tråden har nog missat att TS vill ha en FYRKANTIG ho; alltså av det nyare snittet. Ej att jämföra med allehanda standardhoar från IKEA, Ifö mm för ett par hundralappar. Dyrare tillverkningsprocess, mindre serier och nyhetens behag gör dock att dessa hoar är betydligt mkt dyrare än "vanliga" hoar, i runda slängar typ 10 000:-.
Vår fyrkantiga dubbelho till 80 cm-skåp gick på 20´. Den är snygg men mycket opraktisk eftersom det knappt är något fall från sidorna in mot avloppet vilket sannolikt är en ren designgrej. Det mesta av vatten och matrester ligger kvar och man får ta diskborsten och fösa allt mot mitten. Känns inte helt modernt och genomtänkt.
Mitt råd blir alltså: Kolla att inte högsta punkten ligger vid bottenventilen
Mitt råd blir alltså: Kolla att inte högsta punkten ligger vid bottenventilen