Hej! Har en sida brevid vårt garage som vi har gått på för att ta ut våra cyklar och moped ifrån garaget. Detta har gjort att gräsmattan har sviktat till sig lite. Tänkte fylla på med 2cm jord rakt på och så nytt men frågan är om man måste försöka luckra upp jorden innan. Den känns lite hårdare där än på sidorna där det inte har gått ner.
Undviker gärna att räffsa upp om jag inte behöver. Vad tror forumet? :)

• IMG_4853.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
På med lite sand 2 cm i taget så växer gräset igenom och marken höjs.

• Gilla
Andersjohanna
  • Laddar…
A Andersjohanna skrev:
Hej! Har en sida brevid vårt garage som vi har gått på för att ta ut våra cyklar och moped ifrån garaget. Detta har gjort att gräsmattan har sviktat till sig lite. Tänkte fylla på med 2cm jord rakt på och så nytt men frågan är om man måste försöka luckra upp jorden innan. Den känns lite hårdare där än på sidorna där det inte har gått ner.
Undviker gärna att räffsa upp om jag inte behöver. Vad tror forumet? :)
Det ser ut som om ni har lite problem med torka av gräsmattan med, med tanke på det så skulle jag inte använda ren sand då det blir ännu känsligare för torka ifall man önskar en grön gräsmatta.
Utan lägg på gräsmattejord som oftast innehåller lite sand men då får din gräsmatta dom bästa förutsättningarna att bli grön.

• Gilla
Andersjohanna
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Det ser ut som om ni har lite problem med torka av gräsmattan med, med tanke på det så skulle jag inte använda ren sand då det blir ännu känsligare för torka ifall man önskar en grön gräsmatta.
Utan lägg på gräsmattejord som oftast innehåller lite sand men då får din gräsmatta dom bästa förutsättningarna att bli grön.
Skall jag klippa gräser innan jag lägger på tycker du?

A Andersjohanna skrev:
Skall jag klippa gräser innan jag lägger på tycker du?
Det spelar ingen roll men det kan du ju göra för det är lättare att se höjdskillnaderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.