Hej på er!
Nybörjarfråga här, men skulle vilja ha hjälp med hur jag fyller på vatten i värmesystemet. Har luftat ett par element och nu är trycket nere på 0,2bar nånstans, vilket jag förstått är på tok för lågt.
Enplans hus med källare, där pannan står.
Bifogar ett par bilder och hoppas någon kan visa
Flyttade hit i höstas, första egna huset med lite att göra så lär återkomma med fler frågor och funderingar...
Nybörjarfråga här, men skulle vilja ha hjälp med hur jag fyller på vatten i värmesystemet. Har luftat ett par element och nu är trycket nere på 0,2bar nånstans, vilket jag förstått är på tok för lågt.
Enplans hus med källare, där pannan står.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bifogar ett par bilder och hoppas någon kan visa
Flyttade hit i höstas, första egna huset med lite att göra så lär återkomma med fler frågor och funderingar...
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Börja med att lokalisera inkommande vatten. Följ den ledningen till pannan. Där bör det sitta en ventil för påfyllning.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Den sitter troligen i närheten vid den blå säkerhetsventilen. På första bilden. Inte säkerhetsventilen vid expansionskärlet utan vid pannan.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Wow. Den missade jag helt. Japp, jag instämmer gk100.
Japp, den var det! Kände lite på den först men vågade inte ta i. Vattenburet är helt nytt för mig så vet inte riktigt hur olika saker ser ut änGK100 skrev:
Tackar för hjälpen!
Klicka här för att svara