Hej. Jag har försökt att vända mig till flera olika experter för hjälp utan fått ens en bra idé. Därför vänder jag mig hit då jag sett att här brukar folk iaf ge tips.
Vi har en grop på vårt berg där fylls det jämt på med vatten som stannar kvar då gropen är relativ stor och djup(30 cm) på vissa ställen. Vattnet rinner inte undan och är har hittills aldrig torkat ut. Vi skulle vilja fylla igen denna så att vår dotter ska springa säkert på berget men hur fyller man igen den? Vår tanke är om man kan fylla igen den med grus/sten och sen ha nån kruka ovanför med växter. Vi har testat fylla igen med lecakulor, jord och sen plantor men det blev bara en stor pöl med jord. Har ni tips?

• Grop fylld med lera och vatten på en berghäll. En påse med lecakulor ligger bredvid gropen. Gräs och en person syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En stenig yta på ett berg med en stor grop fylld med vatten och några växter. Grönska och träd syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vattenfylld grop i ett bergslandskap.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Samkross 0-18 mm så är problemet löst. Billigt att få hemkört också och lättskyfflat. Kallas ibland för väggrus.

Har du sten på tomten som du vill bli av med så kan du dumpa den i hålet och fylla väggruset över.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.