Ja precis, vi har surt vatten så det är något filter. Och röret på vänster sida är precis som du säger från pumpen.J jonaserik skrev:
Nja, det är lämpligt för en hydropress. Om man tömmer brukar man inte fylla luft alls.Fotografen skrev:
In eller ut spelar ingen roll, slangen längst ner kommer från botten av tanken då, stäng av pumpen, öppna kranar, ner det slutar rinna så lossar du en koppling på den och pumpar in luft, då kommer allt vatten i tanken att åka ut. Pass på bara när du fyller luft så kan det spruta bra i slangen, blir bra blött. När det kommer luft så kopplar du in slangen igen, stänger alla kranar, startar pumpen, kolla nivå röret, ca 2/5 delar ska synas i det. Stäng av pumpen, mera luft in i tanken till ca 2 bar, starta upp pumpen och kolla vad den startar/stoppar på. med en kran lite öppen. Är det OK du är färdig, sätt på kaffet, nu finns vatten som det ska.
Man kan få en rolig överraskning vid strömavbrott.
Klicka här för att svara
