Jag har en gammal brunn på tomten som inte använts på många år. grävd för hand för gud vet hur längesen. den står alldeles invid huset och jag hade velat fylla igen den. därför vänder jag mig till alla erfarna brunn-igenfyllare här!

Kan jag fylla med vad som helst, typ dom betongrester jag annars behöver anlägga en pulkabacke med på tomten annars?

tacksam för tips och råd!

om tråden ligger i fel delforum så ber jag om ursäkt, visste inte var jag skulle lägga mig.
 
  • Gilla
G Ekvall
  • Laddar…
Hej, fyllde vår med storsten som fanns i närheten , sedan stenkross plus ev jord ovanpå. då sjunker det inte så mycket med åren.
 
  • Gilla
ludwigjoakim
  • Laddar…
Är brunnen torr?
I annat fall så kan det vara rätt bra att ha en egen nödvattentäkt.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
den är torr sen många år. hade gärna haft en jag kunde pumpa upp i i reserv, har en borrad brunn. men den är torr.

L lat skrev:
Är brunnen torr?
I annat fall så kan det vara rätt bra att ha en egen nödvattentäkt.
 
Staffans2000
L ludwigjoakim skrev:
den är torr sen många år. hade gärna haft en jag kunde pumpa upp i i reserv, har en borrad brunn. men den är torr.
Kandke läge att hoppa ner med en hink och spade och gräva lite istället?

Staffan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.