Glufsglufs skrev:
Och varför kör TV4 inte det program dom annonserat för?
Det gör dom väl!? Stämmer i alla fall med de trailers jag sett.

Men jag måste ha missuppfattat något, inte sjutton kan dom ha trott att dom skulle ha fått hela detta huset med tre våningar i souterain för 950 000:-?
 
thomasx skrev:
Det gör dom väl!? Stämmer i alla fall med de trailers jag sett.

Men jag måste ha missuppfattat något, inte sjutton kan dom ha trott att dom skulle ha fått hela detta huset med tre våningar i souterain för 950 000:-?

Antar att det är renoveringen som kosta det.
 
Men hur kan det komma sig att det fortfarande finns dom som betalar så mycket pengar i förskott???
Har du inte internet, tv, tidningar, kollegor, släkt och vänner???
 
thomasx skrev:
Det gör dom väl!? Stämmer i alla fall med de trailers jag sett.

Men jag måste ha missuppfattat något, inte sjutton kan dom ha trott att dom skulle ha fått hela detta huset med tre våningar i souterain för 950 000:-?
Nä, dom har annonserat om byggare i norra Uppland, en helt annan person samt att namnen på de drabbade är helt fel.....så jag vet inte vad du såg för trailers för i min tv har dom visat helt annat hela veckan samt att UNT hade en artikel om en helt annan plus att tidnigarnas tablåer beskriver helt annat.
 
Enk Projektet skrev:
Men hur kan det komma sig att det fortfarande finns dom som betalar så mycket pengar i förskott???
Har du inte internet, tv, tidningar, kollegor, släkt och vänner???
Ja, med tanke på hur många år det varnats för det och då framförallt i TV så borde ju någon i bekantskapskretsen sett något och snacket om förskottsbetalning borde ju ha funnits någonstans i ens närvaro....kan man ju tycka iaf....
 
ullberg
Glufsglufs skrev:
Nä, dom har annonserat om byggare i norra Uppland, en helt annan person samt att namnen på de drabbade är helt fel.....så jag vet inte vad du såg för trailers för i min tv har dom visat helt annat hela veckan samt att UNT hade en artikel om en helt annan plus att tidnigarnas tablåer beskriver helt annat.
Precis, och om man kollar på TV4 play så är det också klipp från detta program, som uppenbarligen inte sändes för en timme sen, råkade de förväxla banden (eller filerna handlar det väl om nu för tiden)? Eller kan det vara så att något uppkommit som gör att deras story inte riktigt håller? Tja, vi får väl se i sinom tid...

/U
 
ullberg skrev:
Precis, och om man kollar på TV4 play så är det också klipp från detta program, som uppenbarligen inte sändes för en timme sen, råkade de förväxla banden (eller filerna handlar det väl om nu för tiden)? Eller kan det vara så att något uppkommit som gör att deras story inte riktigt håller? Tja, vi får väl se i sinom tid...

/U
Jo...om det är något annat än förväxling så brukar det ju finnas någon som tar tag i det och hittar orsaken ganska snabbt.
 
Thomas Lundquist
Kanske dom inte kan, kanske har dom misslyckats med sin journalistik.

Det här var i alla fall återigen ett försök med billig inkompetent arbetskraft från forna öst.
En röd tråd som har gått igenom i stort sett alla program är att chansa på det billiga.
 
Enk Projektet skrev:
Men hur kan det komma sig att det fortfarande finns dom som betalar så mycket pengar i förskott???
Har du inte internet, tv, tidningar, kollegor, släkt och vänner???
Det finns ju folk som mailar inloggningsuppgifter och lösenord till sin internetbank när dom får en sån uppmaning på google-svenska så dumskallar finns det gott om :rolleyes:
Jag har en kompis på jobbet som alltid säger att 90% av befolkningen är dummare än genomsnittet men jag brukar nöja mej med att ca 1/3 är imbecilla :P

Men det är faktiskt mycket märkligt att man betalar 100 000-tals kronor i förskott och/eller till "hantverkare" som inte presterar nåt i gengäld :O
 
Mend det sas i programmet att klåparen byggt huset från grunden, så vad var det överenskomna priset för det? Och vad var det som kostade 950 000? Jag uppfattade att det var priset, men det låter ju så absurt lite så det finns det väl ingen som kan tro.
Tjejen lät ju helt bestört över att dom betalat över en miljon, och att det var mer än vad dom skulle betalat!?
 
Jag fattade det som att det var en renovering av befintligt hus där dom också skulle fixa till grunden och plattan...alltså en megarenovering.
Men hur som helst, så var det ju två entrepenörer inblandade och dessa 950.000 om det nu var ett nybygge gällde väl bara han Leo:s åtagande som var allt utomhus.
 
Var det inte bara utvändiga arbeten som utfördes, de invändiga var en annan entreprenör
 
Det var en tillbyggnad på befintligt hus.

Sent from my YP-G70 using Tapatalk
 
thomasx skrev:
Mend det sas i programmet att klåparen byggt huset från grunden, så vad var det överenskomna priset för det? Och vad var det som kostade 950 000? Jag uppfattade att det var priset, men det låter ju så absurt lite så det finns det väl ingen som kan tro.
Tjejen lät ju helt bestört över att dom betalat över en miljon, och att det var mer än vad dom skulle betalat!?

Nä de byggde ut lite på andra våningen med plåtbeklädnad och nytt tak och puts..


Ja man får helt enkelt skylla sig själv om man betalar allt i förskott och inte kollar upp vem som står bakom företaget...
 
FredrikR skrev:
Det var en tillbyggnad på befintligt hus.

Sent from my YP-G70 using Tapatalk
Tack för det....alla hade rätt alltså....typ :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.