Jag har köpt Gnagarstopp stålull, dyrt men troligen effektivt. Man använder en mejsel och knölar ner stålullen i springor runt t.ex rörgenomföringar, den är grov och mössen får svårt att gnaga sig fram.
Men dyrt är det!
Någon som vet om det finns billigare alternativ? Det finns ju grövre vanlig stålull att köpa, skulle det kunna funka?

På landet har vi vanlig stålull och den rör inte mössen.

• Gilla
Sigsa
  • Laddar…
Varför inte kosta på en tjuga å återkom?

• Gilla
Jan Fernqvist
  • Laddar…
Gnagarstopp är ett enda stort lurenderi. Exakt samma stålull som t ex den som säljs som slip för målare. Du får mer än dubbelt så mycket av exakt samma stålull för mindre än halva priset. Det enda som skiljer är att det inte heter "gnagarstopp"

Jag har använt https://www.hornbach.se/p/stalull-200g-fhg-00-extra-fin/10453333/ och inte haft problem med möss.

• Gilla
Sigsa
  • Laddar…
K Kanotisten skrev:
Gnagarstopp är ett enda stort lurenderi. Exakt samma stålull som t ex den som säljs som slip för målare. Du får mer än dubbelt så mycket av exakt samma stålull för mindre än halva priset. Det enda som skiljer är att det inte heter "gnagarstopp"

Jag har använt [länk] och inte haft problem med möss.
Jag vet inte vilken typ av Gnagarstopp ni använder, MEN den jag använt är INTE samma sak som vanlig stålull.
Den jag använt är full med kortklippta små stickiga ståltråds-bitar som vanligt stålull inte är.
Sedan om vanlig stålull också duger, det vet jag inte, men det är i alla fall inte samma sak.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.