Har googlat i dagar nu så hjärnan kokar.
Har, vad jag förstår, ett assa 410 låshus som vrids 360. Det är i princip så långt jag kommit. Fungerar det att sätta på ett aqara U200 på detta utan en massa problem?

• Låshus Assa 410 monterat i en dörr, sedd från sidan, med synliga dörrhandtag på båda sidor och en skylt med text "ASSA ABLOY".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dörr med ett Assa 410 låshus över ett handtag. Låset är vridbart 360 grader.
    Skapa konto
  • Dörr med ett Assa 410 låshus och ett silverfärgat handtag.
    Skapa konto
Du kan montera ett aqara U200 men som med alla motorvred så kan de inte känna av om du låser upp med nyckel från utsidan men du kanske endast vill använda låset digitalt.
Det normala är att man slutar använda nycklar när man har digitala lås och då blir det inge bekymmer med att låset inte tror att låset tappar låsstatus.
Om du fortsatt även vill använda nycklar så är det att rekommendera att du byter låshus.

Det finns en tråd på forumet där du eventuellt kan hitta mer information.
https://www.byggahus.se/forum/threads/aqara-u200-pa-assa-2000.524443/

Om du vill slippa strul och kalibreringar skulle jag byta till en ASSA 310 låskista i stället. Det gjorde jag och herregud så bra det har funkat helt utan strul. U200 är inte byggd för 360 graders låsning. Om det inte har kommit någon uppdatering som jag inte känner till dvs. Fråga dock ditt försäkringsbolag. De flesta ställer dock inte krav på låskistor i lägenhet men är kanske annorlunda i villor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.