Hej!
Är i funderingarna kring att byta fönster och fönsterdörrar och undrar om någon har enbart positiv erfarenhet från någon polsk tillverkare av fönster?

Jag tänker mig aluminium-beklädda träfönster även om jag förstår att många valt pvc.

Det är lika viktigt att inköps-, leverans samt eventuella reklamationer fungerar.

Installation är ju ett plus men det finns även svenska hantverkare som klarar.

Tusen tack på förhand

M magnuss skrev:
Hej!
Är i funderingarna kring att byta fönster och fönsterdörrar och undrar om någon har enbart positiv erfarenhet från någon polsk tillverkare av fönster?

Jag tänker mig aluminium-beklädda träfönster även om jag förstår att många valt pvc.

Det är lika viktigt att inköps-, leverans samt eventuella reklamationer fungerar.

Installation är ju ett plus men det finns även svenska hantverkare som klarar.

Tusen tack på förhand
Varför från Polen? Jag tror att det finns fullgoda svenska aluklädda träfönster och skulle om jag själv var intresserad av sådana överväga ELIT.

Varför ens byta fönster, hur ser dina befintliga ut och varför underhåller du inte de istället?

Hej!
Tack för feedback.

Har även tittat på svenska tillverkare men det finns ju inget som säger att nått är bättre för att det är svenskt. Ser man till bilindustrin så är det mest hållbara en japansk bil.

Gällande underhåll så var svenska tillverkare noga med att säga att 70-talsfönster renoveras inte utan byts. Förre ägaren var nog inte så noga med försiktigheten heller.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.