Jag håller på att montera stommarna och har som avsikt att göra en kökssimulering, dvs innan det blir fast montage så "leker" jag att jag gör kökssysslor, bara för att känna känslan och se om allt är rätt. En sak är jag lite lur på dock.
Det är ett parallellkök där kylskåp + diskho är på ena längan, ugnen likaså. På andra längan, som är en köksö, är spishällen. Om jag står vid diskhon och vänder mig om så står inte hällen exakt mitt emot, utan 20cm förskjutet till vänster. Är det en för eller en nackdel?
Först såg jag det som en fördel, man kan slabba vid diskbänken och vända sig om till en ledig bänkyta alldeles intill hällen, ställa dit något man sköljt osv. Å andra sidan om det är en vattenfylld kastrull så möter man inte hällen naturligt utan måste sidoförflytta sig något fotsteg för att ställa dit kastrullen.
Kan tillägga att jag sällan äter pasta eller kokar saker överlag, jag steker eller wokar desto mer. Bortse från momentet att man måste vända sig om, hade ni sett det som störande att hällen inte varit direkt mitt emot diskhon?