Hej, vi hade på baksidan av vårt hus en väldigt ful "häck" (som mest bestod av sly och skit) som är borttagen och där växer det numera gräs. För att markera lite tydligare vart tomtgränsen går så har vi nog mer eller mindre beslutat att sätta upp ett staket.
Vi har nog bestämt oss för denna modell: http://web.silvan.dk/picProx/getPic?template=CheapyLarge&imageid=89832

Det jag funderar lite på, som min fru inte är helt överens om, är om vi ska måla det något. Att måla överdelen (kryssen) känns helt uteslutet då det nästa gång det ska målas, kommer vara ett rent helvete....

Jag tycker det tryckade virket har en rätt behaglig färg så jag har inget emot den, men samtidigt tror jag det kan vara snyggt att få in nån liten färgklick i det hela.

Det jag funderar på är om man ska måla stolparna vita (eller ljusgröna för att följa färgen som kommer vara på huset). Färgval finns flera med tanke på andra accentfärger på hus/garage. Men frugan säger att det kanske ser "kladdigt" ut.

Jag tänkte motbevisa henne med att googla fram lite bilder på en liknande färgsättning men det fanns ju inte en enda sådan bild så jag börjar fundera på om jag tänker konstigt?

Hoppas på lite upplysningar hur man "gör" med staketmålning :)

Vita stolpar till det staketet kommer bli bra.

Även om jag är den som är för att ha vitt staket och impregnerade stolpar.
Ni kommer med all säkerhet att ändå få måla staketet om ett antal år.

Inte samma staket men färgerna stämmer så får man liten blick över det..
erniosektion.jpg

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.