I samband med flytt av våra brevlådor till nytt brevlådeställ så blottades en helt "fantastisk" konstruktion.
Det gamla stället byggdes ursprungligen för att rymma två brevlådor.
I samband med att det byggts fler hus på vägen så har brevlådestället byggts ut med diverse brädor, stöttor och lastpallar (!).
Nytt ställ och nya brevlådor blev ett lyft!
Men jag misstänker att det finns värre exempel - på Orust (Slussen) har jag tex sett en Volvo BM Dumpers som fungerat som brevlådeställ...
Visa gärna era fula eller ovanliga brevlådeställ.
Det gamla stället byggdes ursprungligen för att rymma två brevlådor.
I samband med att det byggts fler hus på vägen så har brevlådestället byggts ut med diverse brädor, stöttor och lastpallar (!).
Nytt ställ och nya brevlådor blev ett lyft!
Men jag misstänker att det finns värre exempel - på Orust (Slussen) har jag tex sett en Volvo BM Dumpers som fungerat som brevlådeställ...
Visa gärna era fula eller ovanliga brevlådeställ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brevlåda eller postlåda 
Bilderna visar postlådor
Bilderna visar postlådor
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Vi har en högst ordinär standardlåda som inte ser konstigt ut på något vis. Vad som däremot är lite speciellt är att den av gammal hävd är placerad inne på tomten på gårdsplan och brevbäraren kör in och lämnar posten, mer eller mindre direkt utanför dörren.
Det ligger i faggorna att flytta på lådan till infarten, men det blir liksom aldrig riktigt av att det tar fart det där projektet...
Det ligger i faggorna att flytta på lådan till infarten, men det blir liksom aldrig riktigt av att det tar fart det där projektet...
Det där är ju en vacker konstruktion! Ser även Coronaanpassad ut, med långt mellan postlådorna!D doubleH skrev:
F ö har jag alltid förundrats över hur brevbäraren vet vem som äger vilken låda? Har som vana att titta när vi åker förbi sådana postlådekonstruktioner och ytterst sällan står det namn eller adress på lådorna! Hyrde ett hus där det fanns 2 sådana konstruktioner med sammanlagt över 10 lådor, bara vår hade namn och nummer på sig ...
Men då la väl brevbäraren er post i er låda och de andras post i de andra lådorna. EnkeltAxelida skrev:
F ö har jag alltid förundrats över hur brevbäraren vet vem som äger vilken låda? Har som vana att titta när vi åker förbi sådana postlådekonstruktioner och ytterst sällan står det namn eller adress på lådorna! Hyrde ett hus där det fanns 2 sådana konstruktioner med sammanlagt över 10 lådor, bara vår hade namn och nummer på sig ...
Det gäller att sticka ut...
Att sen brevbäraren förmodligen inte når de tre första lådorna, utan att kliva ur sin bil, är antagligen inget som ägaren till den nya fina (och i mitt tycke idiotiska) lådan bryr sig om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att sen brevbäraren förmodligen inte når de tre första lådorna, utan att kliva ur sin bil, är antagligen inget som ägaren till den nya fina (och i mitt tycke idiotiska) lådan bryr sig om.
På pappas gata finns en gammal ställning för att hänga mjölken på, de fick leveranser från bolaget direkt hem en gång i tiden när UHB hade både järn, skog och jordbruk. Den kom de på att de bara kunde sätta en bräda på och sätta de fyra brevlådorna på sedan.