I samband med flytt av våra brevlådor till nytt brevlådeställ så blottades en helt "fantastisk" konstruktion.
Det gamla stället byggdes ursprungligen för att rymma två brevlådor.
I samband med att det byggts fler hus på vägen så har brevlådestället byggts ut med diverse brädor, stöttor och lastpallar (!).
Nytt ställ och nya brevlådor blev ett lyft!
Men jag misstänker att det finns värre exempel - på Orust (Slussen) har jag tex sett en Volvo BM Dumpers som fungerat som brevlådeställ...
Visa gärna era fula eller ovanliga brevlådeställ.

Sammansatt brevlådeställ av brädor och lastpall vid vägkant med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Dowser4711 och 13 till
  • Laddar…
Jag har länge tänkt skriva en bok som heter "Brevlådorna i vårt kvarter". Så kanske kommer det några bilder till denna tråd vad det lider.

Brevlåda eller postlåda ;)

Bilderna visar postlådor

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
P
A Abies koreana skrev:

Bilderna visar postlådor
Messerschmitt;):)

• Gilla
zwennebanan och 2 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:

Bilderna visar postlådor
*Bilden, då det är endast en bild (singular)

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 7 till
  • Laddar…
Jag byggde en sån där "hänga gubbe" konstruktion och hängde upp min brevlåda i. Den blev dock kort-livad då frugan inte tyckte vi kunde ha en galgbacke precis vid entren :D

A Abies koreana skrev:

Bilderna visar postlådor
Nja, faktum är att följande står att läsa i produktbeskrivningen:
Postlåda för den dagliga posten. Två stycken nycklar medföljer men brevlådan går även att använda olåst.
Så den är att se som både Postlåda och Brevlåda :p

Vi har en högst ordinär standardlåda som inte ser konstigt ut på något vis. Vad som däremot är lite speciellt är att den av gammal hävd är placerad inne på tomten på gårdsplan och brevbäraren kör in och lämnar posten, mer eller mindre direkt utanför dörren.

Det ligger i faggorna att flytta på lådan till infarten, men det blir liksom aldrig riktigt av att det tar fart det där projektet...

Ni kan flytta brevlådorna till ett nytt ställe snyggt, och kalla resten av skapelsen till abstrakt konst, hehe

Handyman 1 skrev:
Messerschmitt;):)
Messerschmidt!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
Det här är väl egentligen motsatsen... Grannens låda lutade, så jag satte min likadant så det skulle se snyggt och symmetriskt ut.

Två lutande brevlådor intill varandra vid en vägkant, en i rött och svart, den andra i svart och gult.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 18 till
  • Laddar…
D doubleH skrev:
I samband med flytt av våra brevlådor till nytt brevlådeställ så blottades en helt "fantastisk" konstruktion.
[bild]
Det där är ju en vacker konstruktion! Ser även Coronaanpassad ut, med långt mellan postlådorna! :-)

F ö har jag alltid förundrats över hur brevbäraren vet vem som äger vilken låda? Har som vana att titta när vi åker förbi sådana postlådekonstruktioner och ytterst sällan står det namn eller adress på lådorna! Hyrde ett hus där det fanns 2 sådana konstruktioner med sammanlagt över 10 lådor, bara vår hade namn och nummer på sig ...

Axelida Axelida skrev:
F ö har jag alltid förundrats över hur brevbäraren vet vem som äger vilken låda? Har som vana att titta när vi åker förbi sådana postlådekonstruktioner och ytterst sällan står det namn eller adress på lådorna! Hyrde ett hus där det fanns 2 sådana konstruktioner med sammanlagt över 10 lådor, bara vår hade namn och nummer på sig ...
Men då la väl brevbäraren er post i er låda och de andras post i de andra lådorna. Enkelt ;)

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
Det gäller att sticka ut...
Fyra postlådor med olika höjd och design vid en husvägg, svårtillgängliga för brevbärare.
Skapa konto

Att sen brevbäraren förmodligen inte når de tre första lådorna, utan att kliva ur sin bil, är antagligen inget som ägaren till den nya fina (och i mitt tycke idiotiska) lådan bryr sig om.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
På pappas gata finns en gammal ställning för att hänga mjölken på, de fick leveranser från bolaget direkt hem en gång i tiden när UHB hade både järn, skog och jordbruk. Den kom de på att de bara kunde sätta en bräda på och sätta de fyra brevlådorna på sedan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.