1 410 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Fuktskada men intakt tätskikt
Är det torrt möglar det inte. Så länge inte virket är ruttet så rekommenderar fuktisen bara att det skall torkas upp. Men som @Demmpa ovan är inne på så är gipset antagligen skadat.
Men nu till din situation. Eftersom du redan har skadan så är det viktiga för dig att torka upp allt. Om du måste riva i badrummet för att torka så är ju inte det kul och billigt, men om du kan riva underifrån och från sovrummet och på så sätt få det helt torrt så kommer du att klara dig, men med ett icke godkänt badrum. Jag hade kört på ett icke godkänt badrum om jag var du...
Men nu till din situation. Eftersom du redan har skadan så är det viktiga för dig att torka upp allt. Om du måste riva i badrummet för att torka så är ju inte det kul och billigt, men om du kan riva underifrån och från sovrummet och på så sätt få det helt torrt så kommer du att klara dig, men med ett icke godkänt badrum. Jag hade kört på ett icke godkänt badrum om jag var du...
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Gissar att det så sitter en kommod på andra sidan. Då går det ju ta bort plattorna, lappa och laga gipsen om den är dålig och sen skarva tätskiktet, sen kakla igen utan nyansskillnader i plattor eller fog syns så mycket. Så länge golvgips/spånskiva i golvet är ok så kan det där högst troligen lagas utan att behöva renovera hela badrummet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden