BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 095 inlägg
Du kan låta fläkten i köket gå på lägsta hastighet jämnt för att se om det blir bättre också.
Har du frånluft i gästrummet?
Du kan inte ha en fläkt på tilluften.
Var sitter kanalen till skorstenen?Bahrija skrev:
Har du frånluft i gästrummet?
Du kan inte ha en fläkt på tilluften.
Den sitter i vardagsrummet skorsten men vi har stängt den när vi renoverade då vi inte ledar mer så tänkte att den gör ingen nytta.
Där jag pekar där har den suttit det är i vardagsrummet. Hur löser jag detta enklast?
Där jag pekar där har den suttit det är i vardagsrummet. Hur löser jag detta enklast?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 095 inlägg
Med nuvarande kunskaper om ventilation bör men inte ha frånluft i samma rum som man har tilluft eftersom det leder till att bara det rummet ventileras. Man vill ju inte heller ha bara frånluft i vardagsrummet eftersom det leder till att luften där blir den som kommer från sovrummen.
men vad tror du att vi sätter en elektronisk fläkt i lilla gäst toaletten som ligger i nedervåning också? Eller i hallen vet ej vad som är bäst?BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 095 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 095 inlägg
Frånluft i kök, badrum, gästtoalett och tvättstuga bör man ha. Om det behövs för att tillräckligt luftflöde i förhållande till antalet tilluftsventiler så kan man dessutom ha frånluft i klädkammare och hall.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden