vet inte, men tegelpannor är väldigt gamla. de svarta gick bort när jag behandlade med mögelfri och panelerna är friska jag skar med kniv och det var fint och ljust trä.MathiasS skrev:
Det ser också ut som att du har blandat hydrofobisk isolering med hydroskopisk isolering vilket (vad jag förstått) inte är önskvärt. Antar att du lagt på glas/stenulls isolering på kutterspånen ?
Hur ser konstruktionen ut från boytorna upp mot vinden, alltså hur är gränsskiktet innertak boyta/Golv vind byggt ?
Hur ser konstruktionen ut från boytorna upp mot vinden, alltså hur är gränsskiktet innertak boyta/Golv vind byggt ?
Vet inte den gula isoleringen fanns redan på sågspånet men jag har jämnt ut och och lite mörkbrun isolering vid sidan som saknades.Viktor.J skrev:
Det ser också ut som att du har blandat hydrofobisk isolering med hydroskopisk isolering vilket (vad jag förstått) inte är önskvärt. Antar att du lagt på glas/stenulls isolering på kutterspånen ?
Hur ser konstruktionen ut från boytorna upp mot vinden, alltså hur är gränsskiktet innertak boyta/Golv vind byggt ?
först är sådana takpanel och på den är såna spånskiva som kläd med plast material.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden