2 017 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fukt i platta.
Hallå på er.
Har sökt runt lite men inte hittat så jätte mkt ang mitt problem.
Köpte sensommaren -08 ett hus byggt -74 med platta på mark.
Vi hade såklart ut en besiktningsman men denna hittade inget jättekonstigt.
När vi hade flyttat in så tyckte vi att det luktade lite illa och försökte vädra men detta gick ej bort så vi tog dit en byggingenjör som numera har kommit fram till att lukten kommer från plattan som visat sig vara fuktig. Han har även sagt till oss att det enda som kommer att avhjälpa problemet är ett golv av Nivell typ eller liknande.
Vad har ni för erfarenheter av dessa golv samt kostnadsmässigt-vad ligger dem i? Vi har fått ett pris för komplett installation ex demont gamla golvet samt nya övergolvet-110 000kr.
Detta var ett Nivell golv. Har skickat offert förfrågan på Granab golv oxå men ej fått svar ännu.
Platon verkar inte vara ett alternativ då dessa inte har ngn fläkt soå att man kan få ut luften från huset.
Vad har ni betalat och för hur många kvm(Vårat handlar om ca 40-45kvm.)?
Har det funkat bra efter installation?
Har ni ngt bra tips på seriösa installatörer så att man slipper fel?
Viktigaste frågan- Har ngn lyckats få en fuktig grund som ett dolt fel eller liknande? Vi bor ej i huset just nu tills lukten är borta då den är stark och vi har en liten nyfödd,händer säkert inget med han men vill vara på den säkra sidan!! har advokat inkopplad men han verkar tro att det kan vara svårt att sätta dit ngn på dem små pengarna han har att röra sig med,Salus Ansvar vägrar ge oss rättsskydd pga att jag glömde att teckan villa försäkring först 3v efter inflyttning
så vi får betala precis allt just nu själva
Det är tungt men jag hoppas på en snabb lösning då vi bara har bott hos svärföräldrarna i 5 månader
Har sökt runt lite men inte hittat så jätte mkt ang mitt problem.
Köpte sensommaren -08 ett hus byggt -74 med platta på mark.
Vi hade såklart ut en besiktningsman men denna hittade inget jättekonstigt.
När vi hade flyttat in så tyckte vi att det luktade lite illa och försökte vädra men detta gick ej bort så vi tog dit en byggingenjör som numera har kommit fram till att lukten kommer från plattan som visat sig vara fuktig. Han har även sagt till oss att det enda som kommer att avhjälpa problemet är ett golv av Nivell typ eller liknande.
Vad har ni för erfarenheter av dessa golv samt kostnadsmässigt-vad ligger dem i? Vi har fått ett pris för komplett installation ex demont gamla golvet samt nya övergolvet-110 000kr.
Detta var ett Nivell golv. Har skickat offert förfrågan på Granab golv oxå men ej fått svar ännu.
Platon verkar inte vara ett alternativ då dessa inte har ngn fläkt soå att man kan få ut luften från huset.
Vad har ni betalat och för hur många kvm(Vårat handlar om ca 40-45kvm.)?
Har det funkat bra efter installation?
Har ni ngt bra tips på seriösa installatörer så att man slipper fel?
Viktigaste frågan- Har ngn lyckats få en fuktig grund som ett dolt fel eller liknande? Vi bor ej i huset just nu tills lukten är borta då den är stark och vi har en liten nyfödd,händer säkert inget med han men vill vara på den säkra sidan!! har advokat inkopplad men han verkar tro att det kan vara svårt att sätta dit ngn på dem små pengarna han har att röra sig med,Salus Ansvar vägrar ge oss rättsskydd pga att jag glömde att teckan villa försäkring först 3v efter inflyttning
Det är tungt men jag hoppas på en snabb lösning då vi bara har bott hos svärföräldrarna i 5 månader
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej.Jag prutade på inköpspriset,efter besiktning då trä på betong är en riskkonstuktion,enligt besiktningsmannen kostade nivellgolv -04 ca 3000kr kvm(med parkett och inget eget jobb).Konstigt att eran besiktningsman inte reagerade på konstruktionen(den skulle bort oavsett om det fanns mögel eller ej).Gjorde sen jobbet själv ca 20000 kr för 30 kvm+ parkett
ok.. Hur händig är du? Jag bara undrar då jag är väldigt dålig på snickeri av alla former så jag tänkte mest på om man skulle kunna klara en sådan sak själv utan ngn jättestor kunskap om dessa golv? Det enda som jag planerade att ta hjälp med var då att installera fläkten osv..
Mvh/Stefan
Mvh/Stefan
Klicka här för att svara