Hej! Är ny på forumet
och tänkte se om ni har några bra tips på mitt problem. Jo det är som såhär att det har börjat att bli lite missfärgningar på mexiteglet ( se bifogade bilder) och funderar lite på vad det kan vara. Kan det vara fukt eller vad tror ni? Och vad gör man åt det på på bästa möjliga sätt.
Mvh Thommy
Mvh Thommy
Det är inte riktigt bra att fasaden blir fuktig. Det är risk att du får frostsprängning i tegel och fogar med tiden.På din sista bild ser det ut som att du har läckage från stupröret. Fukten går för långt åt höger i bild för att bara vara från altanen tycker jag?
I övrigt har du fått påväxt av alger/rödalger. Vi har haft samma på vår fasad och det behandlade jag framgångsrikt med bensaltensid för några år sedan och det har varit borta sedan dess.
I övrigt har du fått påväxt av alger/rödalger. Vi har haft samma på vår fasad och det behandlade jag framgångsrikt med bensaltensid för några år sedan och det har varit borta sedan dess.
Produkter som diskuteras: "bensaltensid"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 398 kr inkl moms
Läs mer
Ja stupröret får jag ta isär o kika lite så det inte är stopp.
Ska prova att ta o tvätta lite med bensaltensid på algerna men det får bli när det blir lite varmare.
Vad gör man åt altanen då? Är det som jag sa i tidigare inlägg att man måste lägga nåt emellan eller finns det nåt annat att göra?
Ska prova att ta o tvätta lite med bensaltensid på algerna men det får bli när det blir lite varmare.
Vad gör man åt altanen då? Är det som jag sa i tidigare inlägg att man måste lägga nåt emellan eller finns det nåt annat att göra?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden