Hej Alla,

Jag är ny på forumet och hoppas få hjälp med ett problem jag nyligen upptäckt.

Jag har märkt missfärgningar på väggen bredvid diskmaskinen. Jag misstänker att det kan röra sig om en fuktskada, men är inte helt säker. När vi köpte huset verkade tidigare ägare inte ha installerat någon form av fuktskydd mot väggen, och jag tror att ångan från diskmaskinen (när man öppnar den) kan ha orsakat skadan.

Min fråga är:
Tycker ni att detta ser ut som en fuktskada?

Vad bör jag göra?
Bör jag kontakta mitt försäkringsbolag?
Går det att lösa själv? Jag har läst att man kan använda nån form av spärrgrund men jag antar att väggen i så fall måste vara helt torr först?

Tacksam för all hjälp och tips!

Missfärgade fläckar på väggen intill en diskmaskin, potentiellt orsakade av fuktskada, syns nära diskmaskinsluckans kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Missfärgning på en vit köksvägg nära en diskmaskin, eventuellt tecken på fuktskada. Diskmaskinens dörr syns delvis på vänster sida.
Skapa konto
Öppen diskmaskin bredvid en vägg med tydliga missfärgningar och tecken på fuktskada.
Skapa konto

Ser ju mest bara dåligt målat ut.

Tack för ditt svar, jag tänkte först också att det bara var dåligt målat då de hade satt en täckskiva i hörnet bara men har tagit lite nya bilder som kanske ger en klarare bild?

Närbild på en vitmålad yta med en täckskiva i hörnet, där färgen ser ojämn ut och potentiellt är dåligt målad.
Skapa konto
Vägg med synliga fläckar och skador bredvid hörnfäste och golvlist. Skuggor framhäver strukturen och eventuella målningsproblem.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.