Himlen är väl gränsen... 5-6000euro för själva aggregatet skulle jag tippa. Alternativen är väl frånluftsfläkt enbart eller från-till-luftsfläkt. Fördelen med FTX är att du kan vädra hur mycket du vill utan att elda för kråkorna.

Tittar man på gds paketen(aggregat, rör, dämpare, ventiler och ritning) för ytor på ~300kvm från USV så ligger dom på ca 50-60.000sek/inkl. Det varierar lite beroende på vilket aggregat man väljer. Lite dyrt tycker jag och letar alternativ :-/

Det finns en tidigare tråd som har en liten översikt om vilka FTX aggregat som finns för villor till bra priser. Tex HERU.
Sök lite så hittar ni tråden.

Jag kan rekommendera www.alig.se som jag själv har använt, och om man skall göra det själv så är uponors "Upovent" med plaströr väldigt enkla att arbeta med.

NWEN

om man skall göra det själv så är uponors "Upovent" med plaströr väldigt enkla att arbeta med.
Var ligger Upovent prismässigt, jämfört med gamla hederliga spiro???

Svårt att säga, jag ville ha dessa eftersom de är rekommenderade av Astma och Allergiförbundet för att de är belagda på insidan så att det skall fastna så lite som möjligt i dem. Jag tog därför bara in offert på dessa... men jag tror inte att det är någon särskilt stor skillnad, det beror nog snarare på återförsäljaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.