D
Jag har en nedgrävd tank 3m3 för regnvatten. Toppen ligger ytligt och igår var det en tunn hinna is överst.

Bör jag tömma den så den inte fryser sönder?
 
  • Ett öppet brunnslock med tre orangea koner i vattensamling, asfalt omkring, och en del av en sko synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skär till några frigolitskivor så att de går ner i hålet, å lägg de på de utstickande rören, på så sätt dämpas kylan uppifrån.
 
D
Kommer aldrig få till det bra, tanken ligger i suterräng och det är för mycket rör för att få till frigoliten. Jag tömmer isf
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.